Plex på Apple tv 2

Funderingar kring plex
Hej är helt ny här och med apple tv 2, så jag har lite frågor jag hoppas få svar på

Jag har en Breakad apple tv 2 min fråga är då ska jag köra plex på den?
kan jag köra plex på den och ha servern på en pc eller måste det vara en mac?

Om du ska eller inte ska köra Plex är svårt för oss att bestämma. Men du har en klient på din ATV2 och sedan går det bra att ha servern på en Windows PC. Det är Plex Media Server du då bör välja och installera på din Windows PC.

Har precis försökt att installera Plex på Apple tv 2. Jag har jailbreakat den genom Seas0npass och gått igenom instruktionerna för att installera Plex. Efter att allt är klart så ska ATV.n starta om men det enda som kommer upp är apple-loggan, sedan blir det svart. Har även provat att göra om allt från fabriksinställningarna men samma sak uppstår. Någon som vet en lösning till detta problem eller vad det kan bero på?

Löste det med lite hjälp av andra trådar.

Tjena!

Hur löste du det?

Efter jag uppdaterade AppleTv till 4.4 så fungerar det inte längre.

Jailbreakar med Seas0nPass men kan inte få till det med plex via terminal.

Skriver ssh root@“ip-nr” men den vägrar, terminal skriver något varnings meddelande att någon spionerar på mig…

Vilken version på AppleTv har du?

ssh sparar en nyckel med ditt IPnummer, om du har ssh’at in på din AppleTV tidigare. Försöker du ssh’a in på samma AppleTV efter att ha uppdaterat firmware, så tycker AppleTVn att det ska vara en ny nyckel, och det stämmer inte med den du har sparat. Så du måste radera din gamla ssh.hosts-fil på din dator, innan du kan skapa en ny nyckel.

Kör du MacOS X ligger filen under ~/.ssh och heter known_hosts. Bara kasta den filen, så ska du kunna ssh’a igen.

Ja jag har gjort det tidigare så det är troligen så som du skriver. Är dock ingen hejare på Mac, sitter med OS Lion och ve inte vad ~/ betyder.
Vet du lite mer exakt vart jag ska hitta den filen?

Tack för hjälpen!

Jag löste det, tack!

Då kanske du redan har hittat vad ~/ betyder :slight_smile:

~/ är din hemmakatalog, den med “huset” på. Och .ssh är en mapp i din hemmakatalog, men eftersom den börjar med en punkt så är den osynlig. Men om man i Finder klickar i menyraden på Gå och väljer Gå till mapp… och sedan skriver in ~/.ssh så öppnas fönstret i den mappen, och man kan radera filen.

Nu har du ju redan löst det, så jag skriver det bara ifall någon annan får samma problem :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.