Jag har en server som rullar idag med plex, skall dock byta ut hårdvaran så tänkte jag sätter upp den nya servern innan jag kaserar den gamla.
i och med det har jag stött på lite problem.
Hittar inte den nya servern med DLNA protocol på nätverket.
Har provat Ubuntu/Lubuntu 12.04 och 13.04 nu kör jag på CentOS 6.5.
Får allt att fungera utom att min Bluray spelare inte hittar den nya server. ser inga fel i några loggar ser lika ut typ på bägge servrarna, nån som har något förslag ? (Den hittar den gamla men inte den nya)
Tacksam för förslag på felsökning eller om nån vet nånstans man ska kolla i loggarna mer specefikt ? ;)
Jag har en server som rullar idag med plex, skall dock byta ut hårdvaran så tänkte jag sätter upp den nya servern innan jag kaserar den gamla.
i och med det har jag stött på lite problem.
Hittar inte den nya servern med DLNA protocol på nätverket.
Har provat Ubuntu/Lubuntu 12.04 och 13.04 nu kör jag på CentOS 6.5.
Får allt att fungera utom att min Bluray spelare inte hittar den nya server. ser inga fel i några loggar ser lika ut typ på bägge servrarna, nån som har något förslag ? (Den hittar den gamla men inte den nya)
Tacksam för förslag på felsökning eller om nån vet nånstans man ska kolla i loggarna mer specefikt ? ;)
Måste tyvärr börja med en klassisk fråga: Har du DLNA-servern påslagen i PMS på denna nya server?
Ja och har även hittat "felet", vet dock fortfarande inte hur jag ska lösa det.
Plex fungerar bara på en av switch portarna, flyttar jag kabeln så gamla plex servern hamnar på en annan port så slutar den med att fungera. Och kopplar jag den nya till den switchport som den gamla servern satt fungerar den... :unsure: