Helt plötsligt kan jag inte spela upp en serie som jag tidigare kunnat titta på.
Får ett felmeddelande hela tiden och vet inte vad jag ska göra för att fixa det.
PMS Version 0.9.12.4
Webb Version 2.4.16
Helt plötsligt kan jag inte spela upp en serie som jag tidigare kunnat titta på.
Får ett felmeddelande hela tiden och vet inte vad jag ska göra för att fixa det.
PMS Version 0.9.12.4
Webb Version 2.4.16
Jag är ledsen för den grova översättningen, använde jag google för att översätta vad du sa för att lösa ditt problem .
Kontrollera och se till att dina komplexa serverportarär korrekt vidarebefordras som det verkar vara ett nätverksproblem snarare än ett programvaruproblem .
Portar som behöver vidarebefordras
UDP : 1900 (för åtkomst till Plex DLNA server)
TCP : 3005 ( för att styra Plex Hemmabio via Plex Companion )
UDP : 5353 ( för äldre Bonjour / Avahi nätverksidentifiering )
TCP : 8324 ( för att styra Plex för Roku via Plex Companion )
UDP : 32410 , 32412 , 32413 , 32414 ( för ström GDM nätverksidentifiering )
TCP : 32469 (för åtkomst till Plex DLNA server)
Förstår inte varför jag måste öppna portar när jag är inom mitt nätverk och inte extern åtkomst???
Det du postade är portar i brandväggen på datorn och inte i routern och brandväggen är inte på.
Testade att öppna alla portar men det hjälpte inte och det är bara en serie som inte fungerar
@Lappen71
Jag är ledsen, men jag har svårt att översätta.
På Plex servern, se till att du har en statisk IP, sedan i din router reserv som IP så att om servern var någonsin att gå ner, då ingen annan enhet kan använda IP.
Sedan se till att du har port vidarebefordras alla komplexa portarna och se till att de har översänts för IP-adress din server använder.
På system som kör Plex servern, se till att du antingen har brandvägg funktionshindrade eller programmet har tillstånd i brandväggen bör samma göras för någon tredje part säkerhet.
Det borde förhindra anslutningar frågor externt och internt.
Det är konstigt att du får problem lokalt men inte externt, sedan igen Plex använder UPnP som i huvudsak ger plex möjlighet att strömma genom routern och på en extern enhet utanför nätverket, så frågan själv är intern, sedan igen om brandväggen på systemet var att orsaka några begränsningar som skulle ha orsakat externa frågor.
Bara se till att alla portar på din router vidarebefordras och system brandvägg / thiird part säkerhet har fått tillåtelse att göra det möjligt för programvara via, som borde åtgärda problemet.
Också din server ska kopplas och inte trådlös eftersom det kan också orsaka en hel del anslutningsproblem, men wirless är bra det är inte stor och ej kommer alltid att vara det bästa, särskilt för en server.
Jag hoppas att detta är nu löst för dig, och jag appologise för grovt språk.
Det står att frågan är besvarad men det är den INTE för detta kan inte ha göra med portar eftersom ALLA är öppna.
@Lappen71
Bara du kan ställa in den till svarade inte en admin har gjort det av misstag …
Om problemet kvarstår trots alla portar vara öppna och trots att det arbetar externt … så kan det vara så att den enhet som du använder för att spela upp dina media lokala saknas den prestanda som krävs.
Du bör försöka att spela komplexa media på den enhet som fungerar externt utan problem, lokalt, se till att du har en bra anslutning om det är trådlöst.
Om du har möjlighet att strömma lokalt med samma enhet som fungerar externt då frågan är systemet du försöker spela upp dina media på detta kan vara så enkelt som att se till att apparater prestanda är så bra som det kan vara, så ren ut systemet med program som CCleaner eller helt enkelt öppna Aktivitetshanteraren (om du spelar via en dator) och kontrollerar processen och RAM före och efter att ha kört plex spelaren.
I huvudsak att se till att alla onödiga program som kanske körs i bakgrunden är stängda, vilket gör att din hårddisk är inte för full, om du är osäker på vad man ska leta efter kan du google “hur man imrpove [ange os] performance”.
Frågan kommer antingen hamnar, eller systemprestanda antingen på den lokala servern eller på system som kör mediaspelaren, är det möjligt att frågan kan vara en av de nätverkskablar, om en av dina kablar är felaktig orsakar långsamma nätverksöverföringar då detta kan också vara frågan, är det uppenbarligen inte dina portar eftersom det fungerar externt, måste du kontrollera systemets prestanda och nätverksprestanda och gå därifrån.
En annan sak att titta på är följande artikel om nätverksanslutning och streaming hastighet. https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201575036-Why-is-my-video-stream-buffering-
Inget av dom förslag du kommer med har något med mitt problem att göra.
@Lappen71 said:
Inget av dom förslag du kommer med har något med mitt problem att göra.
Läsa ditt inlägg igen du sa
det är bara en serie som inte fungerar
Jag måste ha missat detta, vad är annorlunda om denna serie jämfört med dina andra medier ? är detta bluray ?
Större , bättre kvalitet filer kan orsaka problem uppspelning .
använda dina andra medier för att se skillnaden mellan filerna thatwork och de som inte gör det
Vad OS använder du för din PMS ?
Vilken enhet du använder för att spela ?