Har problem med att bilden ej visas, men ljudet hörs, på svt, tv4, viasat etc. Sökte mig till att det är uppgradering av flash som spökar och att man ska ha version 10.0.45, men denna hittar jag ej. Vet inte om jag är kass på att söka på google, men verkar som om google mer inriktar sig på hitrate än att vara en sökmotor…
http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html
Här hittar jag bara den nya versionen när jag väljer mitt OS.
Var hittar ni andra en flash som funkar?
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/20241-nergradera-flash/page__p__124344__hl__kb2__fromsearch__1#entry124344 :)
Länken jag klistrade in var faktiskt från just dit svar den tråden, men jag hittar bara 10.1 versionen när jag väljer mac OS?
Lite engagerar jag mig innan jag startar trådar
Men jag hittar inte tidigare versioner 
Hmm, konstigt. Funkar inte den som heter bara "10" på den sidan? Länk här http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html#main_Archived_versions
Jo den funkade, och det gör svt play och viasat play och allt annat utom tv4 just nu, ska söka vidare på vad det kan vara (man får upp filer, men den startar inte programmet) ska testa avinstallera och installera om appen!
Nu funkar tv4 verkar det som:)
Hade inte testat youtube när jag skrev att allt funkade:(
youtube ger felmeddelande “could not determine input format” och har för mig youtube funkade igår innan jag bytte “ner” versionen av flash.
Har haft detta problem förr, tror jag bara avinstallerade och installerade om youtube så lirade det. Men är inte säker…
Kanske är fel tråd då denna startades pga ett fel som nu är löst, men fortsätter i denna innan jag startar ny tråd
Jag har fortfarande problem med flash-versionerna. För ett bra tag sen fixade jag 10.0.45 och SVT Play funkade finfint, men klipp på youtube.com funkade inte. Detta löste jag på något sätt, som jag tyvärr inte minns, för båda två har i alla fall fungerat fint tills för ett par dagar sedan då jag fick för mig att uppdatera till senaste flash-versionen och SVT Play ■■■■■■■ up igen. Så tillbaka till 10.0.45 och nu fungerar inte youtube, vilket är irriterande.
Finns det ingen bra lösning på detta?
Edit: Sorry, blev lite frustrerad, det räckte med en omstart, newbie… 
Hej,
Tänkte att du kanske kunde hjälpa mig, jag har ganska nyligen gått över till att använda mac.
Försöker se om jag har flashplayer installerat, vilken version, möjligtvis avinstallera den (går det?)
samt att installera Flashplayer 10. Har laddat ner en zip med massa olika releases verkar det som, men när jag öppnar den så öppnas spelaren inte någon installation... Är det jag som är helt efter?
Är det en dmg-fil eller pkg-fil? Tänk på att OSX lägger in installfiler som en disk, så kolla i finder till vänster.
Jag löste det, nått skumt hade hänt när jag tankade ner filen. Tog bort och tankade hem den igen och då låg det en .dmg fil där.
Tack för svaret dock.
Nu skall jag googla på skillnaden mellan .pgk och .dmg och lära mig ännu något nytt
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.