Får det inte att funka!

Äntligen! Tänkte jag. En snygg och fungerade media server lösning där man kan samla massor av kanaler utan att behöva titta på hemska gränssnitt för webben. Men jag får det bara inte att funka med min MacBook pro. Varken tv4 play, SVT eller viasat pluggen verkar funka OK.

Kör den senaste versionen 0.85

Har installerat alla nödvändiga pluggar.

Har letat i massor av forum.

SVT play ger mig ljud men ingen bild. Plex visar någon version av myronas krig.

TV4 pluggen visar varken ljud eller bild samma sak med VIASAT pluggen.

Det funkar med YouTube, Vimeo och med lokala filmer och DVD…

Vad skall jag göra? Ge upp för tillfället?

Kör Macosx 10.6.2

Modellnamn: MacBook Pro

Modellidentifierare: MacBookPro3,1

Processornamn: Intel Core 2 Duo

Processorhastighet: 2,4 GHz

Antal processorer: 1

Totalt antal kärnor: 2

L2-cache: 4 MB

Minne: 4 GB

Busshastighet: 800 MHz

Min gissning är att du har någon typ av add-on installerat i Safari som inte är standard. Kan det stämma? T.ex. Glimmer Blocker…

Hejsan och välkommen till forumet!

Vill börja med att tacka för en bra beskrivning av problemet. Blir mycket roligare att försöka hjälpa till då! =)

Ge upp ska du absolut inte göra! Det är en dröm när du väl får igång det. Själv har jag aldrig haft några problem, men då har jag inte heller några plugins till Safari, vilket kan skapa problem precis som Atrus säger.

Ok jag hade en del ganska skumma plugins (Någon gammal divX plug) installerade. Efter att ha rensat dem så det bara fanns kvar de plugin som apple installerar tillsammans med Safari hade jag gott hopp om att allt skulle fungera. Men icke. Fortfarande myrornas krig, men ljud, på SVT och ingen mottagning alls (svart skärm) för TV4 pluggen. Installerade tillbaka Flip2Mac i alla fall. Ingen skillnad.

När det gäller plug-in spåret återstår bara om jag verkligen fick bort allt. Rensade både i system library och i user library. Det skulle vara om det finns andra ställen att kolla. För övrigt försökte jag med att skapa en ny användare på min maskin för att i alla fall rensa bort eventuella lokala inställningar men fortfarande samma fel.

Fortfarande sugna på att hjälpa mig att spåra problemen? Kom igen! :) Tacksam för alla förslag!

SvT PLAY (och förmodligen TV4) har 32bits grunkelimunk har jag för mig. Då du har SL installerat

så gå in “mer info” på safari och klicka för “Öppna i 32 bitars läge” (ctrl+I när du klickat en

gång på safari ikonen)

Funkar det bättre då? :blink: :unsure:

Ah det verkar som en tanke som är mycket värd att testa! Ska testa så fort jag kommer hem och slipper denna eländiga PC som jag är utrustad med hos denna kund!

Spännande…

Kan bli andra gången sen jag kom med på forumet som jag hjälper någon.

Skall sitta med hjärtat i halsgropen och vänta på svar haha :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

:frowning: Tyvärr ingen skillnad. Hittade något skräp från pluginprogrammet cooliris också som jag har tagit bor. Raderade allt som hade med Media Central att göra. Provat i 32 och 64 bitarsläge. Slängt alla cachear och installerat om apparna. Får det bara inte att funka… Ger upp mycket snart

Jag tror du måste ta detta till huvudforumet. Jag är också utan ideér, men det finns många andra som har bra ideér i huvudforumet.

Förresten, hur funkar de andra videopluggarna som finns? Typ AppleMovieTrailers och alla sådana där.

Faktiskt lite blandad kompott där. CNN, Apple Movie trailers och YouTube funkar. Men inte MTV, SVT, tV4 eller viasat.

Kan du ta ett screenshot på de som ger “myrornas krig” som du kallade det? Skulle vilja förstå vad du menar.

Japp här kommer hur det ser ut när jag laddar SVT. Ljudet kommer nästan omedelbart. Har funderat på om det kan vara någon region setting som är fel som gör att jag inte kan se bildmaterialet?

![post-17350-12608969983766.jpg|690x402](upload://r4ZlrX3OahF168GJY6yoNleNMpo.jpg)

Visst är det snyggt. Vad mer... Jo den rör sig inte. Det är en statisk bild som visas.

Wow. Helt sjukt. Aldrig sett dess like. Bara en kontrollfråga… sitter du i Sverige? Och… har du svenskt IP (alltså du använder inte typ nån VPN-tjänst för att dölja ditt riktiga IP)?

Nevermind, kom på det. Anledningen att jag eller ingen annan sett det är att vi inte har installerat Flash 10.1 beta… men det har du…

Nedgradera till tidigare version.

Läs mer här: http://elan.plexapp.com/2009/11/17/beware-the-new-flash-10-1-beta/

Aj… Var det så “enkelt”? :frowning:

Sorry johan. Det har varnats mycket om 10.1 beta.

ps. tack för att du hittade problemet Atrus :lol:

Jo jag är ju skyldig till det. Men jag har också avinstallerat den med Adobes eget program och installerat flash på nytt med den äldre versionen. Då såg jag samma sak. Ska försöka att avinstallera skiten igen. Det verkar som om det kan ligga kvar programkomponenter från 10.1 även efter avinstallation.

Jag får sniffa igenom datorn igen!

JAA NU! Kolla det funkar! Avinstallerade flash jävlaskiten. Startade om datorn och installerade flash den senaste officiella versionen. Har ingen aning men jag svär jag testade först med att avinstallera flash och återinstallera den officiella versionen. Förmodligen SBS. Tack Zn8ke och Atrus!

Jag har detta problem, men det är ju ett tag sedan denna tråd var aktuell...
Gäller det fortfarande ?

Hej

Ja den gäller fortfarande, hade nyligen samma problem efter att jag olyckligt uppgraderade till senaste flash.

Atrus den klippan, tipsade mig om att nedgradera till 10r45.2. Du ser länkarna här http://forums.plexapp.com/index.php/topic/22208-svt-play-version/page__p__140265__hl__bolten__fromsearch__1#entry140265
:)

Dom har jobbat frenetiskt på att få 10.1 och nyare att fungera, och jag vet att framsteg har gjorts. Nu ser det inte längre omöjligt ut att lösa det. Så personligen tror jag att detta problem kommer tillhöra historien om ett tag. men tills vidare så måste du tyvärr leva med det.