Hoe weet je welke tv wel alle video en audio sporen kunnen spelen

Ik heb een samsung tv, nog niet zo oud en hiervoor ook een samsung tv.
Maar telkens lopen de films vast omdat hij aan het transcoderen is. Zelfs als ik de film converteer naar mp4. Ene keer is het audio, dan video. Soms bij mp4 moet hij ook nog transcoderen waar ik niks van snap, mp4 is niks raars of apart.
Soms is er niks aan de hand tot ik de ondertiteling aanzet dan ineens trekt hij het niet meer.
Soms heb ik aac audio spoor en heeft die een directe stream en soms moet hij de aac weer transcoderen.
Ik ben het echt wwl beu dat het zo moeizaam moet gaan telkens.

Mijn vraag is, hoe weet ik welke tv wel alles gewoon kan afspelen zodat plex niet elke keer moet transcoderen? Bij de specs kan je het in iedergeval nooit vinden

Veel Smart Tv’s zijn helaas uitgerust met ‘vage’ CPU’s die niet altijd alle formaten kunnen decoderen om af te spelen.

Een van de beste players die nagenoeg alles zonder transcoderen kan afspelen is de nvidia-shield. Als je Plex wilt gebruiken raad ik je aan te investeren in een goede player en niet te vertrouwen op ‘smart-tv’s’.

Ongeacht de player zal Plex een bepaald type ondertiteling bestand i.c.m. de meeste player moeten transcoderen; zorg daarom dat je .srt ondertiteling hebt en geen .pgs. Zie all-about-plex-subtitles voor moor details.

Mocht je materiaal downloaden dan is het ook aan te raden om te gaan voor kwalitatief hoogwaardige content. Om dat af te dwingen laat ik Profilarr de juiste quality profiles schrijven naar Radarr en Sonarr zodat mijn downloads voldoen aan de The Golden Popcorn Performance Index (GPPi)!

Oke je bedoeld dus geen tv aanschaffen maar een computer ?
Is er geen tv die wel wat uitgebreider is en het wel kan afspelen?

Ja ik heb srt maar soms moet hij die ook transcoderen

Ja, een mediaplayer aanschaffen, Apple TV kan ook!

‘Ja ik heb srt maar soms moet hij die ook transcoderen’ Logisch want als het video bestand niet ondersteunt is door de player is Transcoderen alsnog nodig ook met .srt!

Oke bedankt, wat zou nog een andere goede mediaplayer kunnen zijn buiten apple tv?
Is er iets wat ik aan de tv kan koppelen of dergelijke?

Voor mij was het nodig om het makkelijk te houden voor mijn vrouw. Lg oled tv gekoppeld met de 4k apple tv en de app Infuse.
Nvidia Shield pro 2019 gebruiken wij ook vooral als passthrough audio nodig is. De plex app is hier redekijk goed voor. Ik zou ook niet op de smart tv apps vertrouw hebben. Ik heb geen andere media players op oog die ik zou willen gebruiken.

Oke zal daar eens naar kijken.
Het liefste gebruik ik geen aparte mediaplayer. Is er niet iets waar je van te voren kan zien wat je tv wel en niet aankan voor je hem aanschaft?

Wat voor tv heb je? De shield kan haast alles behalve HDR10+.

1 Like

Ik heb een samsung 50QN90B tv

Ik ook niet, maar zonder loop je continue tegen transcoderen aan. Nu heb ik transcoderen voor video uit staan, en hoef ik me nooit meer druk om te maken.

1 Like

Oke ja wel beter, jij heb een nvidia shield? dat is een soort computertje dan zeg maar net zoals dat je een playstation heb enzo?

Dit is de Nvidia Shield. Als ik één keus hat dan zou ik met de Shield 2019 pro gaan. Apple TV 4k als tweede keus. Wij hebben 2 apple tv en 2 shield pro in ons huis.

Ik zou de Fire TV Stick 4K Max aanraden. Hij is goedkoper dan een Apple TV of Nvidia Shield, rond de € 79,99, en ze ondersteunen veel codecs, waaronder Dolby Vision, Dolby Atmos en HDR10+.

Ik heb er twee en ben er erg tevreden over.

I would suggest the Fire TV Stick 4K Max. It is less expensive than an Apple TV or Nvidia Shield at around €79.99 and they handle many codecs including Dolby Vision, Dolby Atmos and HDR10+.

I have two of these and I am very happy with them.

Oke super bedankt

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.