Ibland lyckas jag (eller oftast mina barn) trycka på nåt på fjärrkontrollen så att hela videobilden hoppar upp till ett litet frimärksfönster till vänster och i resten av rutan visas menyerna i Plex. Jag har letat och letat men hittar inte hur man hoppar tillbaka från detta läge. För tillfället startar jag om Plex vilket känns väldigt onödigt…
Du växlar mellan meny (med mini video bild) och fullskärm via "Tab"-knappen så antagligen så har du just tab inlagt på någon av dina knappar på fjärrkontrollen.
Jag använder Apples fjärr, så det tror jag inte.
Däremot verkar det vara så att vissa videofiler spelas upp i "miniläget" automatiskt. Det går inte att få tillbaka "storbilden" på just dessa filer, men om jag spelar en annan fil går det bra.
Jaså, du använder Apples fjärr. Då var de ju lite märkligare... Då har jag ingen lösning tyvärr. Jag skull installerat om plex och tagit bort inställningarna. Men det är ju lite omständligt.
Ja, fast det konstiga är att jag har problemet samtidigt på två datorer med Plex, så det borde inte vara nån inställning. Jag ska se om jag kan hitta en av filerna som alltid ger problem och lägga upp nånstans så andra kan prova och se om de får samma problem.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.