svart vid övergång till fullskärm

Plex hänger sig när man går över till fullskärm...
Har nu kört Plex 9 och testat det i två veckor och kan väl inte säga att jag är hel nöjd med denna uppdatering... En massa små buggar! Som den här:

Det har nu hänt ett par gånger att när jag går från vanlig bild (liten) till helskärm så blir det helt svart och man kan inte göra något. Man kommer inte ifrån med "esc" eller någon annan knapp, dock hör man plex klickningar när man använder upp och ner pil för att vandra i menyn men kan inte göra något! Den enda lösningen är att starta om mac mini!!!

Vad kan problemet vara?

Använder plex appen till min ipod touch och det går ju segt som sirap och navigera med den, varför? Med Rowemote Pro funkar det ju bra...

Hur växlar man mellan liten bild och fullskärm med plex appen?

Någon snäll själ som har svar på mina frågor.

Det är en gammal bugg som gör att då man går från windowed mode till fullscreen mode så blir det svart. Har haft den länge. Om den känns ny för dig så kanske det är för att du bytt TV eller dator? Det har med handskakningen att göra mellan datorn och TV:n och nånstans där går det galet ibland. Du behöver dock inte starta om datorn (i alla fall inte jag). Det räcker att stänga av och slå på TV:n.

Plex-appen och Rowemote Pro är olika programvaror, så en sådan jämförelse går inte göra då de tagit olika grepp. Men utvecklarna är medvetna om detta och de kommer ta fram en uppdatering så småningom. Tålamod är nyckeln :)

Ok tack, har inte testat och startat om tv:n men ska göra det nästa gång.

Jag vet att Plex-appen och Rowemote Pro är olika programvaror men jag tycker att det borde vara en självklarhet för utvecklarna att ha med samma funktioner som man når via kort kommandon från tangentbordet. Tänkte mest på att slippa använda tangentbordet då det inte är så populärt hemma… Men jag ska ha tålamod. :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.