Jag har tre stycken skärmar och när jag flyttar Plex-fönstret till en annan skärm så blir bilden svart men ljudet fortsätter att rulla. Trycker jag ESC så kommer bilden tillbaka och jag kan på så vis sätta igång filmen igen, fast då startas den från början och inte där jag slutade att titta.
Jag har provat filmer/serier av typen mkv och avi.
Detta problemet hade jag inte i PMC, fast då körde jag Windows 7 Home.
Är det problem med PHT eller är det Windows 8.1 som bråkar?
Jag har tre stycken skärmar och när jag flyttar Plex-fönstret till en annan skärm så blir bilden svart men ljudet fortsätter att rulla. Trycker jag ESC så kommer bilden tillbaka och jag kan på så vis sätta igång filmen igen, fast då startas den från början och inte där jag slutade att titta.
Jag har provat filmer/serier av typen mkv och avi.
Detta problemet hade jag inte i PMC, fast då körde jag Windows 7 Home.
Är det problem med PHT eller är det Windows 8.1 som bråkar?
Jag har Windows 8.1 Pro N.
Senaste drivrutinerna för grafikkorten.
Vilken version av PHT använder du, och vilken version av PMS?
Det står att de är de nyaste versionerna tillgängliga.
Det är det. Jag ville bara dubbelkolla så att du inte använda något gammalt.
Något är galet eftersom du säger att filmen börjar om från början då du försöker starta den igen. Med de version du använder så ska Plex minnas var du var då du tryckte på ESC. Men något går tydligen galet.
Så jag vill att du startar om PMS och PHT. Återskapar problemet, och direkt du gjort det så laddar du upp Plex Media Server.log och Plex Home Theater.log hit så ska vi ta en ■■■■.
Nu blev bilden svart när jag flyttade PHT till en annan skärm men när jag tryckt ESC och sedan play igen där jag senast var så fungerade det. Så problemet nu är alltså att bilden blir svart när jag flyttar fönstret till annan skärm och måste då trycka ESC och sedan play för att den ska visa bild igen.
Nu blev bilden svart när jag flyttade PHT till en annan skärm men när jag tryckt ESC och sedan play igen där jag senast var så fungerade det. Så problemet nu är alltså att bilden blir svart när jag flyttar fönstret till annan skärm och måste då trycka ESC och sedan play för att den ska visa bild igen.
Ah, ok. Ja det där är tyvärr en gammal XBMC-bugg som vi ärvt som tyvärr har väldigt låg prio både hos oss och his XBMC-gänget. Detta på grund av att det är en kombination av att nästan ingen använder Plex på det sättet (flytta appen mellan skärmar medan film spelas) och att lösningen tyvärr skulle ta ganska lång tid att koda. Lösningen skulle vara att koda hårdvaruaccelerationens kontext till den andra skärmen och sen flytta fönstret. Idag så görs detta bara för den skärmen den är på då videon startar.
En lösning är att inte använda dig av HW accelerationen. Testa slå av den och se om det funkar bättre. En annan är att flytta Plex över till rätt skärm INNAN du startar videon.
Den tredje, och mer naturliga lösningen, är att sätta rätt skärm i Preferences direkt från start :)