Hur delar man musik med sina vänner?

Utan att dela ut ALLT!
Ja rubriken säger ju allt.
Jag kan se mina vänners musik men dom har delat EVERYTHING.
Jag har valt selektiv delning och då fick jag bara upp två filmbibliotek. Inget mer.

:(

Jag kanske missförstår dig (brasklapp), men jag har tolkat det som att du vill veta hur du delar med dig av din musik till dina myPlex-kompisar, och BARA musiken. Korrekt?
Det ställer du nämligen in på https://my.plexapp.com/servers
Klicka på "Shared with other people" under din server, hitta den vän som du vill begränsa rättigheterna för. Under usernamet på den personen så står det "Sharing all sections
(edit) " Klicka då på "Edit" och bocka ur rutan "Share all sections". Då kommer du få välja vilka sektioner du vill dela med dig av. Bocka då bara i din musiksektion. Klar. :)

Om det däremot var så att du vill att dina polare BARA ska dela med sig av musiken, så måste du säga det till din polare så han/hon stänger av enligt ovan förklaring.

Hej och tack. Ja ett litet missförstånd är det.
Jag har gjort precis som du säger.
Om du läser min post igen så skriver jag att de enda sektioner som dyker upp är mina två filmbibliotek.
Musikbiblioteken kommer inte upp och jag kan därför inte välja dom.

Nu har jag experimenterat lite mer.

Musikbiblioteket delas inte ut ÄVEN om jag delar ut ALLT!

Ej heller finns musikbiblioteket i Plex/web.

Där kan jag inte ens lyssna på det själv!

I Plex klienten kan jag lyssna på musiken.

Är det någon inställning i iTunes som är fel?

Jag är ganska besviken på att jag får fler svar på 99.se än här…

Ännu mer besviken är jag på att ingen vet vad problemet är!

Man får vara tacksam för att det är gratis.

Men det hade varit bättre om det hade kostat pengar för då hade man kunnat ställa högre krav och kräva en bättre produkt!

Hmm, låter som att du inte skapat en musiksektion. Kan det vara så att du använder iTunes-appen i Plex då du spelar lokalt?
För att detta ska fungera så måste du skapa en musiksektion.

Så länge du skapar en fråga här i det svenska underforumet så kan bara svenskar läsa och förstå, och vi är en minoritet på detta forum.
Vill du ha snabbare svar så rekommenderar jag det engelska huvudforumet. Jag har ett eget fulltidsjobb som jag lägger ner mycket tid på, och har inte ork tyvärr att hela tiden vara här på forumet och hjälpa alla. Jag gör allt detta gratis (jobbar ej för Plex, utan hjälper grabbarna gratis). Tyvärr den bistra verkligheten.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.