Var hittar jag material från en delad server?

Hej,

Jag har precis skaffat ett myplex -konto och ordnat så att jag delar ut det och kommer åt det via min iphone (funkar iofs kasst på 3G, men det är en annan diskussion)

Jag har även skaffat myplex -konto till min flickvän så att hon skall komma åt vårt gemensamma bibliotek från sin dator, men jag får det inte att funka!

Jag har skickat en inbjudan till hennes mail (som hon godkänt), hon har Plex Media Center & Plex Media Server på sin bärbara och är inloggad under Preferences/myPlex.

Var ser hon att hon har tillgång till min server? Ska man göra något mer? Hittar inga instruktioner så jag misstänker att det skall funka automatiskt.

Har även skaffat myPlex -konto åt min mor och gjort samma sak för henne funkar inte heller?

Tack på förhand,

John

Hej!

Som jag förstår det hela behöver man inte någon media server om man inte har något media lokalt.

Startar man Plex Media Center klienten och är inloggad i myPlex så får man upp sektionen Shared Content, där hittar man det man har access till.

/Per

Precis. Enklast är att logga in i själva klienten (ni hittar det under Preferences/System/myPlex) och sedan ska Shared Content dyka upp. Inte helt intuitivt ännu, men det kommer väl :)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.