Hur får man serier i Plex att ligga i EN mapp?

Tja! 
Plex är ett helt nytt tema för mig.. Har lagt till mappar i Media Manager igår för första gången.. (filmer o serier till att börja med)
Men när jag gick in i Plex så ligger serierna "var avsnitt för sig" och jag undrar om någon vet hur man fixar till det så att de hamnar i en mapp?
På hårddisken ligger alla avsnitt så klart i mappar och undermappar. T.ex:
..Serier/Game of Thrones/Season1/Game.Of.Thrones.S01E01.SWESUB.720p.HDTV.x264-.... 

Får lägga till att jag har en Mac-version.
Vad gör jag för fel? 

Låter som du valde att sektionen skulle vara filmer istället för serier. Testa ta bort den igen och se till att lägga till den som en TV Shows sektion.

Jag valde "Movies" till mina filmer och "TV-Shows" till mina serier.. :)

Jag valde "Movies" till mina filmer och "TV-Shows" till mina serier.. :)

Så på hårddisken så ligger TV-serierna exakt så här:

/hårddisk/TV-serier/Game of Thrones/Season 1/Game.Of.Thrones.S01E01.SWESUB.720p.HDTV.x264.mkv
/hårddisk/TV-serier/Game of Thrones/Season 1/Game.Of.Thrones.S01E02.SWESUB.720p.HDTV.x264.mkv
/hårddisk/TV-serier/Game of Thrones/Season 1/Game.Of.Thrones.S01E03.SWESUB.720p.HDTV.x264.mkv

/hårddisk/TV-serier/Helix/Season 1/Helix.S01E01.SWESUB.720p.HDTV.x264.mkv
/hårddisk/TV-serier/Helix/Season 1/Helix.S01E02.SWESUB.720p.HDTV.x264.mkv

O.s.v. Eller missförstod jag dig? För om det ligger exakt sådär så ska det fungera så länge du använder dig en sektion av typen TV-Show och den primära metadata-agenten är theTVdb. Kan du screenshotta hur det ser ut i din Plex så jag förstår vad du menar att "varje avsnitt ligger var för sig"?

Så här ser det ut:

![post-221034-0-20404400-1393274985.png|585x362](upload://iix9l0uKVlqP9ifuF5pdSvGT4Qt.png)

![post-221034-0-67612600-1393274816.png|690x296](upload://4NpaRbWJsI6TVrPhGpFdBDOGdZ4.png)

![post-221034-0-90536600-1393274769.png|690x388](upload://2lwEEEhK3UoUB0CX8FMQrSYEMW5.png)

:)

Holy craparony. Du måste se över din organisation ;)

I din serier-mapp så ska det ligga en mapp per serie. Döp den mappen till seriens exakta namn. Inget annat. Sen i seriens mapp så lägger du en "Season" mapp. Season 1, Season 2, Season 3 o.s.v.

I seasonmappen så lägger du sedan dina avsnitt.

Ser även att du använder dig av ett okonventionellt sätt att döpa Twin Peaks-filerna. [1x01] kan förvisso funka ibland, men har ej officiellt stöd.

Så här döper man själva filerna: https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/200220687-Naming-Series-Based-TV-Shows

Så här döper man specialavsnitt: Naming TV Show 'Specials'

:unsure:  Upps..!      ok   ....  

Har organiserat om och hoppas det är rätt nu! Problemet har tyvärr inte försvunnit..

Det ser fortfarande likadant ut i Plex.. inga mappar bara varje avsnitt för sig i en lååååååång lista att bläddra igenom!  :wacko:
Vissa serier visar Plex inte alls.. Som ni ser i den tidigare bifogade skärmdumpen (som visar hur det ser ut i Plex) så står där till höger "recently added" kan det har med det att göra? 

Hoppas jag närmar mig lösningen!
Är verkligen tacksam för er hjälp!!!!  ^_^ 

OMG vad pinsamt..!
Nu är det löst!!
Det är var helt enkelt visningen på fösta "menyn" som förvirrade mig.. Glömde helt enkelt att trycka på ENTER  :( 
Tack för ändå för hjälpen..  :) 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.