Hej
Jag är rätt ny. Men som ja har fått veta så ska man kunna ha en meny rad där det står tv-serier också. I dagens läge har jag bara musik och filmer. allt annat är borta.
Ja har några serier i samma mapp som filmer men ändå ser jag de inte. Måste gå in på video-plugins för att senare se en mapp där och trycka mig vidare tills ja ser serierna.
Hur gör man för att kunna ha serier i menyraden i början?
Hej, det enklaste är om du flyttar tv-serierna till en annan map på samma nivå som fina filmer. Typ:
media\Film
media\Tv-serier
Om du sen öppnar Media Managern från Plex Media Server menyn och klickar på plusset så får du upp en ruta där du kan lägga till olika sektioner.
Den översta rullgardinsmenyn har val mellan Film, TV och Musik.
Sätt upp en sektion för Film, tv och kanske även för musik om du har en sådan mapp.
Om Plex skulle ta bort filmer direkt Plex inte ser dom längre… då skulle många besvikna Plexanvändare döda oss direkt de glömmer slå på sina externa disk med sina filmer på nästa gång de startar upp datorn =)
Tack
Hittills har jag fått i ordning allt utom en sak. Jag hittar inte ens Media Manager. Jag har en svensk variation av plex och har letat lite och hittar ingen papperskorg.
Kan du förklara hur man hittar den? Vore oerhört tacksam,
Mvh
jag tror du skulle ha nytta av att titta på screencasten jag gjorde för några månader sedan. Du hittar den i min signatur. Den förklarar både det ena och det andra, bland annat var du hitta PMM.