tv series in plex

wel of niet in mappen
hallo allemaal,
Ik heb vandaag dan ook maar eens plex geïnstalleerd en moet zeggen dat het er allemaal erg sjiek uitziet!
Ik zit alleen met een raar issue rondom tv series.
Ik heb mijn tv series en films ieder in een aparte map (de map 'series' en de map 'movies')
Nu staan mijn series allemaal los in deze map.
Voor dit voorbeeld gebruik ik de serie two and a half men.
Deze staan bijvoorbeeld op deze manier Two.and.a.Half.Men.S07E06.HDTV.XviD-FEVER
Nu vraag ik me af; waarom voegt plex van deze serie sommige bestanden wel toe en andere niet?
Als eigen oplossing, wat ook werkte, heb ik de bestanden in aparte mapjes gestopt
dus series->two and a half men season 7->Two.and.a.Half.Men.S07E06.HDTV.XviD-FEVER
Dan snapt plex het wel.
Echter vind ik dit behoorlijk omslagtig, als ik steeds voor alles mappen moet gaan aanmaken om er dan doorheen te kunnen werken in plex, dan kan ik net zo goed via de finder en quicktime werken.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Groeten,
Willem van Oostrum

het werkt meestal het beste als je je houdt aan een bepaalde standaard van naamsgeving.

als we je voorbeeld gebruiken, zou dat er ongeveer zo uitzien:

TV series (map) [source]

–two and a half men (map)

----two and a half men - S07E06.avi

veel mensen gebruiken ook aparte seizoensmappen, maar dat is aan jou.

je kunt i.i.g. wel alle episodes in dezelfde map stoppen hoor, dat zou geen probleem moeten zijn.

het belangrijkste waar je op moet letten is, dat de naam van de TV serie in de bestandsnaam zit en de aflevering (bv. S07E06).

zijn alle afleveringen bij jou ongeveer hetzelfde genaamd? hebben ze allemaal S0xE0x in hun naam staan?

ja dat hebben ze. Maar in principe stel je dus dat het opgelost kan worden als je dezelfde serie in dezelfde map stopt, dan zou ie t zelf moeten oplossen, qua seizoensindeling en het toevoegen van alle afleveringen?

in principe wel ja. e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de bestanden en mappen zijn genoemd.

Ik heb momenteel mijn series als volgt:

series : serienaam : seizoen

dit wordt gedaan door sickbeard zodat hij het goed kan bijhouden. en het is heel overzichtelijk.

het voordeel van sickbeard (en sabnzbd wat ik zelf gebruik) is natuurlijk dat deze programma's alle bestanden keurig volgens een vastgelegd stramien voor je hernoemen naar een formaat dat plex goed begrijpt.
dit is niet altijd het geval als je zelf de gedownloadde bestanden onaangepast in je TV series map zet.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.