hur funkar det nya med bilder i senaste plex.får inte upp en enda bild från min mobil.ser att det finns något på min plex på datan som heter något med bilder
men när jag laddar om sidan på weben med mina plex saker så är dom 2 med bild och video bort.själva ikonerna skumt detta
har senaste updaten i mobil och på min datta och qnapen.
ingen som vet hur man gör för att få upp sina bilder och videos från iphone ipad man ska få i senaste plex
hur funkar det nya med bilder i senaste plex.får inte upp en enda bild från min mobil.ser att det finns något på min plex på datan som heter något med bilder
men när jag laddar om sidan på weben med mina plex saker så är dom 2 med bild och video bort.själva ikonerna skumt detta
har senaste updaten i mobil och på min datta och qnapen.
ingen som vet hur man gör för att få upp sina bilder och videos från iphone ipad man ska få i senaste plex
Jag har väldigt svårt att förstå din text, så ursäkta om detta blir ett helt galet svar:
Har du skapat en sektion i PMS som innehåller bilder? Isåfall ska denna sektion dyka upp i din telefons Plexklient. Är det det som ej fungerar?
ok tack för svaret. men jag läste att något nytt var det i näst senaste uppdaten ang bilder att man skulle få upp dom i plex dom man hade på iphone och ipad. men kan ha fel.
ok tack för svaret. men jag läste att något nytt var det i näst senaste uppdaten ang bilder att man skulle få upp dom i plex dom man hade på iphone och ipad. men kan ha fel.
Ah, då förstår jag vad du syftar på. Jo det finns en ny funktion som innebär att din Plexklient i telefonen blir en server för de bilder/filmer du har på telefonen.
Under "Inställningar" i Plex för iOS så går du in på "Server". Där slår du på "Mobile Media Server" och även vilka saker du ska dela. I ditt fall ska du alltså även slå på "Share Photo Albums". Då du slagit på det så kommer dina mobilfoton dyka upp som en egen sektion i dina andra Plexklienter som finns på samma subnät.
Något fel måste ha hänt kan inte se mina bilder från iPhone eller iPad fast jag har bilder på dessa enheter.
Denna funktion är ny och väldigt beta. Just nu fungerar det för mig bäst om jag går in i inställningar och slår av mobila servern och sen på igen då jag har Plex på datorn igång.
Testa även om PMS känner till den mobila servern. Gör så här:
1. Stäng av mobila servern i iOS och stäng av Plex i telefonen.
2. Stäng av PMS.
3. Slå igång PMS.
4. Starta Plex i telefonen och slå på mobila servern
5. Sätt dig på maskinen som har PMS installerat på sig och skriv in denna URL:
http://127.0.0.1:32400/servers
6. Kopiera det du får som resultat till denna tråd så ska jag ta mig en ■■■■.
7. Berätta vilket IP du har på din telefon.
8. Testa även detta från din PMS dator och berätta om du får svar på det IPnumret: