Jag har läst mig till att man vid första uppstart får välja om man vill aktivera automatiska uppdateringar eller inte. Jag är osäker på vad jag valt men börjar misstänka att jag har valt att INTE installera uppdateringar automatiskt då det passerat flera versioner utan att jag fått frågan om jag vill uppdatera min klient. Min fråga är hur jag går tillväga för att aktivera detta. Jag kan inte finna någon inställning i Plex-klienten för detta, har jag missat något? Om man måste starta om från "scratch", vilka mappar måste jag radera för att Plex ska tolka en start som första start? Jag kör Mac OS X Lion.
En lite extrafråga slänger jag in: Hur ser jag enklast vilken version av klienten jag har? Jag har kommit fram till att det går att se om man väljer cmd-i när applikationen är markerad men borde det inte gå att se från själva programmet?
Tacksam för hjälp.
/Erik
Jag kan tillägga att någon com.plexsquared.Plex.plist i ~/Library/Preferences inte existerar, jag har sett att det är en fil som ska tas bort vid avinstallation.
Automatiska uppdateringar tar bara hänsyn till stabila uppdateringar, dvs betaversioner laddas inte ner. Och det har ju släppts några stycken under våren, är det dessa du menar?
Om du inte kör i fullskärmsläge (kringla-F) så kan du under Plex-menyn se Om Plex (About Plex) som i alla andra Macprogram. Där hittar du info om version.
Verkar inte som om jag får dom automatiskt och jag kan inte se vart inställningen för automatisk uppdatering finns heller för att se om jag har ställt in fel där.
Använder du en version från det stabila ledet så finns ingen automatisk uppdatering till beta. Du måste vänta tills betaversionen går och blir stabil. Eller så laddar du hem en betaversion, minns inte om dom uppdateras till nya betor, men jag tror det.
Vet tyvärr inte om det finns en inställning i betaversionen ännu som ändrar inställningen du söker efter.