Visa TV avsnitt som jag har spelar upp utan något ljud.
Helt vanliga MP3 ljudspår
Kör jag Plex i min iPad så spelas ljudet upp, spelar jag upp den via iPad till chromecast så fungerar det
Men kör jag den via datorn så fungerar det inte.
Har en surroundförstärkare men både datorn och chromecast går via den så det känns inte som det är problemet.
Både ljudet och bilden skickas via HDMI
Något tips om hur man ska fixa detta??
/Update
tittade lite på ett annan serie som jag tittade på idag och enligt VLC så är det samma codec och där finns det ljud
Hej, jag har samma problem, datorn fick en bluescreen efter omstart försvann ljudet på playkanalerna.
Men på lokala medier film/tvshows funkar ljudet. Någon expert som har nå tips?
Edit
Verkar bara vara svtplay som inte har något ljud.
förutsättningar
Nyaste PMS
Windows 7
i5 6gb ram
stream till Chromecast
atrus
April 8, 2015, 3:20pm
3
Visa TV avsnitt som jag har spelar upp utan något ljud.
Helt vanliga MP3 ljudspår
Kör jag Plex i min iPad så spelas ljudet upp, spelar jag upp den via iPad till chromecast så fungerar det
Men kör jag den via datorn så fungerar det inte.
Har en surroundförstärkare men både datorn och chromecast går via den så det känns inte som det är problemet.
Både ljudet och bilden skickas via HDMI
Något tips om hur man ska fixa detta??
/Update
tittade lite på ett annan serie som jag tittade på idag och enligt VLC så är det samma codec och där finns det ljud
Oj, missade denna frågan. Vilken klient och version använder du? Och vad säger den klientens log då du försöker spela upp filen?
Klienten var den senaste som Windows hade (Nu kör jag med Raspberry Pi 2 och har ibland samma fel)
Servern är alltid den senaste då jag alltid uppdaterar när den säger till
Den säger inget bara, den bara spelar upp men inget ljud kommer.
atrus
April 8, 2015, 6:43pm
5
Klienten var den senaste som Windows hade (Nu kör jag med Raspberry Pi 2 och har ibland samma fel)
Servern är alltid den senaste då jag alltid uppdaterar när den säger till
Den säger inget bara, den bara spelar upp men inget ljud kommer.
Well, då du får ett sådant fel så ladda upp loggen så ska jag titta på den.
system
Closed
December 21, 2019, 4:13am
6
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.