Ynick
November 4, 2014, 6:51pm
1
Hej!
Jag har problem med att det är inget ljud på någon av de svenska kanalerna men däremot så har jag på utländska.
På tv4 play och svt play är det helt tyst medans kanal 5s kanal sprakar det.
Har kikat på inställningarna men hittar inget
Tips?
meo
November 5, 2014, 10:42pm
2
Hej!
Antar att du kör Chromecast? Finns ett problem med Channels i den senaste versionen m.a.p på Plex Media Server angående detta. Det enklaste du kan göra är att installera en gammal version av Plex Media Server:
https://plex.tv/downloads
Välj:
"Previous versions"
och ta den näst nyaste.
Felet kommer förhoppningsvis rättas i nästkommande version av Plex Media Server.
Finns också en patch runt detta som fungerar med nuvarande version, se tex Viasat Play tråden(om jag kommer ihåg rätt)
Joccce
January 5, 2015, 5:56pm
3
Hej!
Lyfter denna tråd då det är precis detta problem jag har. Finns det någon bättre lösning nu eller måste man köra nån gammal ver?
Tänkte om det hänt nått nytt :)
// Joccce
Joccce
January 5, 2015, 8:53pm
4
Fanns ju en lösning redan: https://forums.plex.tv/topic/125042-latest-pms-broke-chromecast/
Visste inte att det hette pms :rolleyes:
Om det finns fler som har svårt att förstå det så ger alltså detta en lösning på ljudproblemen jag hade på SVT Play, TV3 Play mm.
meo
January 6, 2015, 10:11am
5
Hej!
Jo det verkar inte vara 100% fixat ännu.
Om man kör med "Chromecast.xml" patchen(som är länkad ovan), så är den filen gammal även fast det kanske fungerar med den fortfarande.
Här kommer därför en ny(som är baserad på senaste PMS(Plex Media Server)):
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
Kan också tillägga att det man måste göra, dvs det som är skillnaden mot originalet är att för:
så är:
utbytt emot:
detta gör så att man forcerar transcoding av ljudet
meo
January 6, 2015, 2:48pm
6
... såg nu att jag lite hastigt la upp en version av XML-filen där jag även lagt in passthrough för AC3(Dolby Digital).
Om ni inte vill ha med detta så ta bort 'ac3' ifrån alla ställen i filen(eller utgå ifrån er egna/originalet och gör endast förändringen ovan)
system
Closed
December 21, 2019, 3:28am
7
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.