"This media is currently Unavailable"

Hej! Jag skaffade nyss en Google Chromecast 2 versionen (senaste). Har ett bredband med 100/10 mbit/s.
Jag har satt upp en Plex media server på min dator (Windows 7). Men när jag castar en film så går det inte casta via “Casta app.plex.tv till …” Utan jag måste trycka på Google cast och sen välja - Casta den här fliken till… (den lilla pilen neråt) och välja “Casta den här fliken” för att det ska funka. Och då tycker jag ljudet blir kasst (det brusar hela tiden) och videon laggar något. Väljer man däremot "Casta den här fliken (Optimera för ljud) så är ljudet fortfarande brusigt och videon släpar/hackar kraftigt. Casta skärm/fönster fungerar bäst men ljudet brusar och videon släpar fortfarande lite. Jag har testat dom flesta åtgärderna såsom att starta om router, chrome, chromecasten, datorn, optimera bibliotek och städa, även olika filformat och ändrat kvalitén till 480p osv…
Vad tror ni kan vara fel? Eller kan det vara någon inställning jag missat? All hjälp är uppskattad! Kommentera på nu :slight_smile:

Hur funkar det om du använder serverns ip/namn istället för plex.tv?
dvs SERVER:32400/web

Jag har en chromecast 2 och det är inga problem att casta från webbläsarn genom serverns ip eller från mobilen.

( Jag har kabel direkt ansluten till fiber-uttag )

Så här ska det se ut
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201206866-Cast-from-Browser-or-Desktop

Jag fattar inte? Hur gör jag om så att jag castar från serverns ip/namn ?

Du går in i goggle chrome och sedan skriver du in localhost:32400/web i adressfältet därifrån loggar du in med dina plex uppgifter (om den frågar efter det) och sedan försöker du kasta något till chromecasten därifrån.

Ja det funkade mycket bättre faktiskt! :slight_smile: tack för hjälpen

Det funkade bra till en början… sen började det lagga igen. otroligt störande