Inget ljud på vissa filmer efter senaste uppdateringen av PHT 1.2.1

Hej!

Jag har ett irriterande problem. Efter senaste uppdateringen PHT 1.2.1 så får jag inget ljud på vissa filmer, ca 20% av filmerna. Hade inget problem alls innan senaste uppdateringen, dvs filmer som fungerat då har tappat ljud i och med denna uppdatering. Jag undrar nu om någon har en lösning på detta? Uppenbarligen en bugg då jag läser att andra har samma problem, en hel del i denna version, men även med en del tidigare versioner. Inget rimligt svar har postats av dom trådar jag rotat i :)

Min set-up ser ut som följande:

Mac Mini 2,5 GHZ Core i5 (via HDMI) Mac OS X 10.9.3

PHT version: 1.2.1

PMS  version: 0.9.9.14.531-7eef8c6

Hej!

Jag har ett irriterande problem. Efter senaste uppdateringen PHT 1.2.1 så får jag inget ljud på vissa filmer, ca 20% av filmerna. Hade inget problem alls innan senaste uppdateringen, dvs filmer som fungerat då har tappat ljud i och med denna uppdatering. Jag undrar nu om någon har en lösning på detta? Uppenbarligen en bugg då jag läser att andra har samma problem, en hel del i denna version, men även med en del tidigare versioner. Inget rimligt svar har postats av dom trådar jag rotat i :)

Min set-up ser ut som följande:

Mac Mini 2,5 GHZ Core i5 (via HDMI) Mac OS X 10.9.3

PHT version: 1.2.1

PMS  version: 0.9.9.14.531-7eef8c6

Skickar du ljudet via HDMI? Till en receiver? Isåfall vilken? De 20%:en, vilka ljudspår/ljudformat är det i de filmerna?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.