Låter som den inte kör ned ljudet till sterio ordentligt utan fortsätter köra ljudet i surround vilket innebär att det saknas en center (där pratet brukar var).
Hur man kommer till rätta med problemet har jag dock ingen koll på.
Är det på alla filmer du testar eller bara på en del? Om det bara är på en del vad är sambandet mellan dem? ljudspår/format etc.
Gå in i
Preferences --> Change Preferences For System --> Advanced
kolla om boost volume on downmix är iklickat samt hur många HDMI ouput channels det står, den skall stå på 2 om du bara kör hdmi in i tv och använder tv som ljudspelare.
Titta på ditt screenshot, där ser du att du står på "Avancerat" där till vänster. Gå upp till "Ljudutgång" istället och screenshotta den och låt oss se inställningarna där.
Har du en förstärkare som du skickar ljudet till, eller kör du ljudet ur TV:ns högtalare?
Hittade denna gamla tråd i detta ämne. Helt sjukt fel har uppstått. Jag tittar på Game of Thrones säsong 6 (ja jag vet att jag är efter).
Första avsnittet funkar klockrent. Avsnitt två då verkar allt funka. Hör rösterna i introt, men sen efter introt så finns det inga röster. Ser hur de pratar med varandra, men inget ljud kommer.
Testade spela upp den på datorn och där finns det ljud såklart…
Testade episod tre spolade fram och det var samma sak