Inget ljud på prat/tal

Hejsan!

Har uppdaterat till PHT, efter uppdateringen har det strulat med ljudet och att det laggar/hackar när jag tittade på film.

Har läst här på forumet och fått hjälp med att få bort hackandet/laggandet.

Dock så funkar inte ljudet som det ska. Jag får ljudet från själva filmen att fungera men själva pratet mellan karaktärerna hörs inte.

Jag har provat ändra inställningar i mac:en och även i PHT som det skrivits om här på forumet, men inget har hjälpt.

Innan uppdateringen funkade det felfritt.

Tacksam för lite hjälp eller förslag på vad det kan vara för fel  :unsure:

Jag har en Mac mini 2,3 GHz Intel Core i7, 4gb minne

kör plex media server och Plex home theater på den. Den är kopplad till min Samsung TV med HDMI kabel.

Låter som den inte kör ned ljudet till sterio ordentligt utan fortsätter köra ljudet i surround vilket innebär att det saknas en center (där pratet brukar var).

Hur man kommer till rätta med problemet har jag dock ingen koll på.

Är det på alla filmer du testar eller bara på en del? Om det bara är på en del vad är sambandet mellan dem? ljudspår/format etc.

Gå in i 

Preferences --> Change Preferences For System --> Advanced

kolla om boost volume on downmix är iklickat samt hur många HDMI ouput channels det står, den skall stå på 2 om du bara kör hdmi in i tv och använder tv som ljudspelare.

Hej igen!

Ja det är på alla mina filmer nya som gamla, AVI, MKV osv.

Har gjort som du skrev men det hjälper inte, testade till o med alla HDMI output channels som fanns.

Se bild för inställningar

http://www.ladda-upp.se/bilder/vfjbonjbxjsojb/

fler förslag? 

kanske installera om PHT?

tack på förhand!

Hej igen!

Ja det är på alla mina filmer nya som gamla, AVI, MKV osv.

Har gjort som du skrev men det hjälper inte, testade till o med alla HDMI output channels som fanns.

Se bild för inställningar

http://www.ladda-upp.se/bilder/vfjbonjbxjsojb/

fler förslag? 

kanske installera om PHT?

tack på förhand!

Titta på ditt screenshot, där ser du att du står på "Avancerat" där till vänster. Gå upp till "Ljudutgång" istället och screenshotta den och låt oss se inställningarna där.

Har du en förstärkare som du skickar ljudet till, eller kör du ljudet ur TV:ns högtalare?

Hittade denna gamla tråd i detta ämne. Helt sjukt fel har uppstått. Jag tittar på Game of Thrones säsong 6 (ja jag vet att jag är efter).
Första avsnittet funkar klockrent. Avsnitt två då verkar allt funka. Hör rösterna i introt, men sen efter introt så finns det inga röster. Ser hur de pratar med varandra, men inget ljud kommer.
Testade spela upp den på datorn och där finns det ljud såklart…
Testade episod tre spolade fram och det var samma sak :frowning:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.