Installation av plugins

Jag har testat att installera både den senaste versionen och en äldre variant av Plex (0.8.5), men kan inte få fram någon meny där man kan installera plug-ins/appar som t.ex SVT Play och youtube. Det enda som finns på skrämen under meny-valet “Gå till App Store” är FrontRow och DVD Player.

Är det i själva Plex-klienten man installerar plug-ins eller är det me Plex Media Server? Förstår inte heller skillnanden på de här två olika programmen. Plex gick enkelt att avinstallera men vart finns Plex Media Server? Just nu har jag Plex Media Server 0.9.1.0.

Datorn är en iMac med OS X 10.6.6.

Har sökt svar på mina frågor både i detta forum och på andra sidor utan framgång.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem.

/Rickard

Ser du FronRow och DvDPlayer så är du i fel undermeny. Det är menyvalet för att starta andra program på datorn. Jag har själv inte svenskt Plex men pluginsen hittar du under nåt som heter "Plex Online". Iaf på engelska.

Vad det gäller innebörden av PMS så tror jag det har ändrats från plex 0.8 till 0.9. Det är i alla fall min uppfattninga av situationen. Eller att det numera finns två saker som heter Plex Media Server. Det är lite rörigt imho. Kanske nån annan kan fylla i här?

Plex Media Server ligger i Plex.app och startas automatiskt då du startar Plex.app. Om du inte ser “Plex Online” i huvudmenyn i Plex så har PMS kraschat och då måste du gå in i ~/etc/logs och kollar i Plex Media Server.log-filen och se om du kan hitta några felmeddelanden.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.