Splitterny Plex-användare

Plugin installation
Hej!
Jag har precis installerat Plex Media Server på min Synology NAS och fått igång alla mediabibliotek. På min HTPC (Win 7 i botten) har jag installerat Plex klienten och anslutit till Plex Media Server, allt funkar klockrent förutom att jag är lite sur på att vob-filer inte stöds. Eftersom Plex baseras på XBMC så fattar jag inte varför de har tagit bort stödet för vob-filer.

Nåväl, till min fråga: Jag har förstått att det finns en himla massa plugins att installera, svtPlay, TV4 Play etc men jag hittar dem inte? YouTube och en himla massa andra finns men inga "Sverige-relaterade" plugins finns med i listorna. Vad gör jag för fel?

Tack!

Du installerar Plex Media Center (PMC) Startar programmet, klickar dig ner till “Plex Channels”, går ner till “More…” nästa “All Available Plugins” Scrolla dig fram till dom/den kanalen du söker, tryck Enter, klicka “Install” Sen tar du dig ut till huvudmenyn igen genom att trycka på tangent “H”, går upp ett steg till “Video Plug-ins” där har du din/dina installerade kanaler. Låter kanske krångligt, men det ger sig nog. Hoppas det löser ditt problem. :rolleyes:

Hej!
Nä, de finns inte där! Listan är välfylld, det närmaste jag kommer är några danska kanaler men inte Svt Play och inte TV 4 Play. Skumt...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.