Kan inte längre ansluta till PMS med iPhone / iPad?

Hej!

Jag har haft ett uppehåll i filmtittandet ett tag. När jag väl skulle ta upp det i dagarna så lyckas jag inte längre komma åt filmerna i Plex med varken iPhonen eller iPaden. Appen på iPhonen och iPaden ansluter till min mac mini där jag har Plex och PMS installerat. Fjärrkontrollen går att välja i appen när Plex är igång på värddatorn (minin), vilket inte går om programmet är avstängt, men den manövrerar inte programmet. När biblioteket väljs i appen “lyser” Updating en kort stund men försvinner snabbt utan att några filmer dyker upp.

Jag vet inte att jag har ändrat något sen sist det fungerade för några månader sen.

Någon som vet vad det kan vara?

Här är min setup:

En extern hårddisk kopplad till mac minin där film och musik finns

På minin körs brandväggen men där är både Plex och PMS gröna och tillåter inkommande anslutningar

iPhone och iPad är anslutna till det trådlösa nätverket

Tack på förhand

Hej och välkommen till forumet!

Det låter som att iOS-appen hittar din PMS. Så då blir följfrågan, vilken version av PMS och vilken version av iOS-appen kör du?

Hej!

Tack för snabb respons, tyvärr är jag själv inte lika snabb nu när det börjar bli sommar B)

Så här ser det ut:

PMS

Version 0.9.2.7-ff76e66

iOS

Version 1.1

Revision 4d9fadd

Hoppas det kan hjälpa till att förstå

Tack

Det finsn några saker jag behöver från dig för att vi ska lista ut detta.

1. Stäng av brandväggen helt, bara för att utesluta något knas med den.
  2. Zippa ihop din Plex Media Server.log och attacha den till ditt inlägg. (se min signatur)
  3. Är det samma problem på alla uppsatta sektioner?
  4. Funkar alla dessa sektioner bra att spela från på din Mac?

Grym support!

1. Avstängd, inget positivt resultat!
  2. http://dl.dropbox.com/u/5835884/Plex%20Media%20Server.log.zip
  3. Sektion? Jag har två mappar för film, “äldre än 2011”, “2011” och “musik”. Är det det som menas med sektion? Ingen av dem dyker upp i iOS-apparna, fjärrkontrollsfunktionen funkar inte heller…
  4. Om det är dessa sektioner i 3 så fungerar dom bra, vad jag kan bedöma.

Tack för hjälpen

Tänk vad ett strömavbrott kan göra gott. Startade upp datorn igen och då fungerade det som det brukar. Trodde iof att jag hade provat att starta om datorn tidigare, men men…

Tack för engagemanget, Atrus!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.