Plex fungerar inte som det ska på min Mac Mini:
2,4 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB minne
320 GB hårddisk1
8x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 320M-grafik
Mac OS X Snow Leopard
Jag har installerat senaste versionen av Plex 0.8.5 på min Mac Mini. Har också samma version på min MacBook Pro. Jag har till och med använt samma installationsfil på de båda enheterna. På MacBooken fungerar det som det ska, men på Minin kan jag inte komma åt App Store. I stället hamnar jag i "Program" när jag väljer "Gå till App Store". Och där finns bara DVD Player och Front Row tillgängliga. Exakt samma om jag väljer "Program" direkt. Ingen App Store, ingen möjlighet att lägga till källa och ingen Plex help som i "Program" på Macbooken.
Jag har provat att avinstallera och installera igen. Ingen förändring.
Detta händer då PMS har hängt sig eller kraschat. Testa göra en omstart och se om det löser sig. Om det inte gör det så måste du nog ladda upp PMS-loggen hit så vi kan ta en ■■■■. Du hittar loggen i ~/Library/Logs
Försökte ladda upp logg, men fick felmeddelande: “You aren’t permitted to upload this kind of file”. Och är det “Plex Media Server.log” du menar eller någon av de andra?
Har även testat att starta om datorn, men ingen skillnad.
Nej, jag har inte testat 0.9.0. Har läst om för många buggar för att känna mig bekväm att köra på det än. Men det kanske är tillräckligt stabilt nu?
Men jag hade faktiskt 9:an installerad en kort stund innan jag upptäckte att jag installerat “fel” version. Eftersom jag är van vid 0.8.5 sedan tidigare, så tog jag bort 9:an och installerade 8.5:an i stället. Kan det ligga något från 9:an kvar som stör? Jag tyckte jag fick bort alla filer innan jag installerade, men jag kan ju ha missat något. Eller måste jag avinstallera på något annat sätt än att bara slänga filerna?
Ja, jag hade missat att ta bort dom. Hann installera och testa 0.9.0 innan du svarade och fick en massa problem där också. Avinstallerade sen och tog bort allt inkl mapparna i “application support”. Installerade 0.9.0 igen och nu funkar det. Jag är fortfarande ganska ny mac-användare, så jag hade inte koll på var allt ligger när man avinstallerar.