Nu fungerar inte kanal 5 alls. Tidigare gick det ju att se några minuter innan det började strula men nu får jag error meddelande när jag försöker starta något program. Jag kör med samsung klienten. Någon fler med samma problem?
Hej!
Nu fungerar inte kanal 5 alls. Tidigare gick det ju att se några minuter innan det började strula men nu får jag error meddelande när jag försöker starta något program. Jag kör med samsung klienten. Någon fler med samma problem?
/Hans
Samma här.... funkar inte via myPlex (Plex It!) heller.... vilket vissa klipp gjort tidigare...
Jag får det inte att fungera. Jag använder win 8. Vilken katalog ska jag lägga in den i? Den som har samma namn som din fil har hu lite andra underkataloger också.
Jag får det inte att fungera. Jag använder win 8. Vilken katalog ska jag lägga in den i? Den som har samma namn som din fil har hu lite andra underkataloger också.
Hans
I win 7 är det ... C:\Users\\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets
Janson
p.s
och för att den inte skall uppdateras igen måste du redigera info.plist under contents med att lägga till nedanstående
rader.... men då uppdateras ingenting automatiskt under services.bundle.
la till program från kanal9 (kräver uppdatering av Services Pluginet (la en pull på det också...))
Min pull på Services använder dessutom HLS istället för RTMP - dock så saknas det rättigheter för att köra vissa via HLS - de funkar inte med min Pull. Går säkert att fixa till - men jag vet inte hur. Min setup verkar dessutom inte klara rtmp...
Sökning funkar dock inte - vet inte om det finns nåt API för det längre. Det gamla verkar inte funka o http://www.kanal5play.se/api nämner inget om det...
Nån som vet nåt om detta??
La upp en ny pull-request som kommer att fixa problemet med RTMP och HLS. RTMP kommer väljas för de klienter som stödjer det medan de som inte stödjer det fortfarande kommer köra HLS(inklusive patch för Samsung)
Gjorde ett halvhjärtat försök att leta efter en sökfunktion i API:t men hittade inget...
Dessutom så uppdaterade jag ikonerna och bakgrunden så att det nu syns att Kanal9 även stödjs, samt att jag splittade upp huvudmenyn så att man kan välja mellan dessa.
La upp en ny pull-request som kommer att fixa problemet med RTMP och HLS. RTMP kommer väljas för de klienter som stödjer det medan de som inte stödjer det fortfarande kommer köra HLS(inklusive patch för Samsung)
Gjorde ett halvhjärtat försök att leta efter en sökfunktion i API:t men hittade inget...
Dessutom så uppdaterade jag ikonerna och bakgrunden så att det nu syns att Kanal9 även stödjs, samt att jag splittade upp huvudmenyn så att man kan välja mellan dessa.
Tjena!
Jag drog ned den nya pluginen + services... för att testa :).. men jag kan inte få nåt att funka på Samsungen... i PMC funkar det.
Är det nåt annat som skall till??
Jag drog ned den nya pluginen + services... för att testa :).. men jag kan inte få nåt att funka på Samsungen... i PMC funkar det.
Är det nåt annat som skall till??
Janson
p.s vet Du något program som borde funka???
100 Höjdare på Kanal5 borde fungera på Samsungen?
Fungerade det tidigare?(dvs med den version som är officiell nu)
Fungerade det tidigare?(dvs med den version som är officiell nu)
100 Höjdare fungerar inte.... och inget annat heller som jag testat...
Den officiella fungerar så tillvida att klippen går igång.... men "fryser" efter 4 min o 18 sek... se tidigare poster i tråden...
Så tillsvidare jag använder Plex It! för de program jag vill se.... från 5:an
Men nyfiken o ville testa om det var någon förändring...:)