Kanal 5 Play

@SWarnberg said:
Kanal 5 / Dplay uppdaterar inte längre! Är det något som hänt? Nya avsnitt av t.ex. Superstars, Dessertmästarna etc. kommer inte in. Har fortfarande bara Säsong 1 av Superstars t.ex.
Någon mer som har samma problem?
Kanal5-loggen säger ingenting. Det är inga varningar alls, så man får en känsla av att api-erna har ändrats.

Pluginen använder ett gammalt API som inte längre verkar uppdateras. Dvs plugin behöver tyvärr skrivas om helt. O tyvärr är deras nya strömmar inte kompatibla med iaf äldre Samsung modeller heller. Möjligt att transcoding skulle funka. De kör HLS version 4 med separata strömmar för ljud o bild o verkar bara supporta vissa “User Agents”.

Så, kan man hoppas att det fixas, eller har utvecklingen lagts ned?

@SWarnberg said:
Så, kan man hoppas att det fixas, eller har utvecklingen lagts ned?

Då jag i princip inte använder Plex o endast för Samsung isf så kommer troligen inte jag göra nåt åt det iaf. Åtminstone är det inget jag kommer prioritera…

@meo verkar inte heller vara så aktiv längre?

Plugins till Plex är ju suveränt för plattformar som inte har egna appar, t.ex. Xbox. Men har man Android eller iPhone finns det ju redan appar till alla streamingtjänster, så där känns ju inte pluginen så relevant.
Men då är det bara att avinstallera denna och hoppas nån bygger en ny i framtiden.

@SWarnberg said:
Plugins till Plex är ju suveränt för plattformar som inte har egna appar, t.ex. Xbox. Men har man Android eller iPhone finns det ju redan appar till alla streamingtjänster, så där känns ju inte pluginen så relevant.
Men då är det bara att avinstallera denna och hoppas nån bygger en ny i framtiden.

Själv föredrar jag att kunna använda min vanliga fjärrkontroll. Så är inte så förtjust i mobilapparna. Kanske kan jag försöka fixa denna i framtiden. Vi får se…

Jag använder SVT och TV4 mer än DPlay måste jag erkänna. Det har blivit svårare att “reverse engineer”:a saker då man nu förtiden lägger saker bakom säkra anslutningar etc.

Jag skulle kunna ta en ■■■■ på det om du @JeppeTh eller nån annan ger mig en ingångs-URL för det nya API:t tex.

Mvh

@meo said:
Jag använder SVT och TV4 mer än DPlay måste jag erkänna. Det har blivit svårare att “reverse engineer”:a saker då man nu förtiden lägger saker bakom säkra anslutningar etc.

Jag skulle kunna ta en **** på det om du @JeppeTh eller nån annan ger mig en ingångs-URL för det nya API:t tex.

Mvh

Jag har tittat på api’t en hel del pga Samsung TV appen jag pysslar med. Men tyvärr är inte mina samsung kompatibla.

Jag kan försöka skicka ett PM imorgon med api-tips.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.