Kanal 5 Play

@SweKiwi said:

@meo said:

@krantzet said:
Har du möjlighet att lägga upp en uppdaterad Dplay Test här också, där alla program fungerar? Så vore jag väldigt tacksam!

Att sektionen du nämner ovan saknas gör väl inte så mycket egentligen, huvudsaken är ju att det går att hitta programmen!

Ok, här kommer en ny version

Vill bara passa på att tacka för filen! Det fick Dplay att fungera även för mig (Chromebook/Windows 10/iPhone/Nexus 7 (android) → Chromecast)!

Dock får jag upp “Ett fel uppstod med att spela din media. Var god försök igen” med Viasat som tidigare funkade, men så länge jag får tillgång till Kanal 5’s Ullared är alla här hemma glada och nöjda (nästan).

Så TACK Meo! Superschysst! =)

Kul att höra att det fungerar!

Men lite skumt är det att du måste ta till den patchade versionen? Med risk för att låta tjatig :), vilken version av Plex Media Server har du? Skulle rekommendera att ladda hem PMS och göra en ny fräsch installation.

@krantzet said:

@meo said:
Bifogar testversion av Play. Under e.m. har jag sett att Chrome lider av samma problem som Chromecast, dvs remuxningen från MPEGTS till MKV fungerar inte med PMS >= v0.9.14. Har dock inte provat med PMS 0.9.12.x …

1. Ladda hem bifogade zip-filen
  2. Packa upp
  3. Döp om till Dplay.bundle
  4. Flytta/kopiera till PMS plugin katalog: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201106098-How-do-I-find-the-Plug-Ins-folder-
  5. Starta om Plex Media Server
  6. Vänta upp till 10 min. Såg att om man försökte för tidigt så “hänger” sig PMS. Listas huvudmenyn så ska allt vara ok.

NOT: Pluginen kommer att listas som “Dplay Test” i “Kanaler” sektionen

Det funkar! Stort tack för allt arbete du lägger ner!

Har testat i webbläsare och ipad, apple tvn är upptagen :slight_smile: Bägge funkar, det dröjer dock ett par extra sekunder innan uppspelningen startar om man jämför med dina andra plugins. Inget som stör dock!

Hej, Hittar inte den Bifogade DPLAY Test zipfilen. Vart har du lagt den?
mvh /Fredrik

@meo said:

@DualC said:
Okej, . skall kolla med WD TV Live… samt Chromen om det funkar bättre där.
Kör senaste versionen av Plex oxo såg jag nu.

EDIT: Testade nu på Chromen, och jag får upp “FEL, ValueError: Invalid format string.” :EDIT

/M

För att kunna felsöka vidare behövs loggar:

1. Öppna upp Plex/Web och ställ in loggnivå till Verbose(Settings->Web->Debug->Debug Level=Verbose). Kan behöva klicka i “SHOW ADVANCED” för att Debug-menyn ska synas.
  2. Starta om PMS
  3. Försök spela upp en video
  4. Ladda upp “com.plexapp.plugins.kanal5play.log”, “com.plexapp.system.log” och “Plex Media Server.log”. För att hitta loggarna, se https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201106148-Channel-Log-Files och https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250417-Plex-Media-Server-Log-Files

Har samma problem med Kanal 5, får inte nått avsnitt att fungera.

@aVL1D said:
Har samma problem med Kanal 5, får inte nått avsnitt att fungera.

Hmmmmm… Jag bara antog att ändringen som jag skickade in och fick med den 10 Januari skulle vara med i nästa PMS release därefter. Nu ser jag att 0.9.15.3(släppt 3 feb) inte innehåller den uppdatering som krävs för att Dplay ska fungera på maskiner som kör PMS på Windows.

Så, för er utan PlexPass så kan min tidigare patchade version användas så länge:
https://forums.plex.tv/discussion/comment/1103246/#Comment_1103246
(instruktion för hur du installerar denna manuellt: https://forums.plex.tv/discussion/comment/1102540/#Comment_1102540)

För er med PlexPass så finns ändringen iaf med i v0.9.15.5

@pcfrjo said:

Hej, Hittar inte den Bifogade DPLAY Test zipfilen. Vart har du lagt den?
mvh /Fredrik

Se ovan

Mvh

Lite info:

• Uppdateringen som skickades in för att fixa problemen är ännu inte med i nyaste PMS. Orsaken är att man inte alltid uppdaterar plugin-delen när man gör en ny release av PMS. Plex arbetar med en lösning för att kunna få ut uppdateringar för plugins snabbare

Hmm, jag har fortfarande trassel med att använda Chromen, … fattas mycket innehåll i kanalerna och innehållet går inte ens att spela upp. Använder jag min WD TV Live Gen3 så fungerar det mesta.

Är det någon mer än mig som har haft problem med kanalerna i Apple tv? Jag märkte plötsligt idag att jag inte kunde komma in på Dplay eller på Viasat Play, det bara står och laddar i evigheter. Därimot tv4 och svt play fungerar utmärkt.

Jag läste i Apple tv-delen att flera tydligen har haft problem med vissa kanaler genom just Apple tv. Det fungerar som vanligt när jag kör via webben eller i Samsung tvn. Så det verkar ju vara ett fel specifikt i Apple tv. Det är väl bara att avvakta antar jag.

Tjena, har inte använt kanal 5/dplay på länge och när jag testade idag var det anska så risig kvalitet och ingen möjlighet att själv ställa in upplösningen själv längre. är det medvetet val att ta bort funktionen. Eller är det min uppkoppling om är för seg?

Inget som har förändrats i själva pluginen, tror dock att man har gjort förändringar i Plex Media Server som gör att den numera transcodar videoströmmarna(HLS) för de flesta klienter. Tror också att PMS alltid väljer första video-strömmen som källa till transcodingen och om den då har en låg bitrate så uppstår detta …

Hej,
Jag kan inte se Dplay via iPad/ATV4/Nvidia Shield. Bifogar en logg-fil. Den börjar spelar upp men en cirkel snurrar endast runt med svart bakgrund.

Fungerar dock med Plex Web via IP till servern.

Hej

Svårt att säga vad det skulle kunna vara. Jag testade igår med iOS(iPad och ATV3) och det gick fint…

Vilka inställningar har du under “Advanced Settings” på iPaden? Jag har:

• Allow Direct Streaming(X)
  • Allow Direct Play(X)

Finns fler, men det är framförallt “Allow Direct Play” som är mycket intressant.

@meo said:
Hej

Svårt att säga vad det skulle kunna vara. Jag testade igår med iOS(iPad och ATV3) och det gick fint…

• Allow Direct Play(X)

Finns fler, men det är framförallt “Allow Direct Play” som är mycket intressant.

Jag har både “direct streaming” och “direkt play” aktiverade. Plex Servern ligger på QNAP TS-253 Pro med version 1.2.7.2987 och senaste FW. På iPhone 6S och iPad Air har jag testat att installera om Plex klienten men det gör ingen skillnad. T.ex. fungerar SVT, TV4 Play och Viasat Play bra som kanaler.

Är det något mer jag kan göra för underlätta “debug”? Bifogar lite fler loggar.

@fanderzzon said:

@meo said:
Hej

• Allow Direct Play(X)

Jag har både “direct streaming” och “direkt play” aktiverade. Plex Servern ligger på QNAP TS-253 Pro med version 1.2.7.2987 och senaste FW. På iPhone 6S och iPad Air har jag testat att installera om Plex klienten men det gör ingen skillnad. T.ex. fungerar SVT, TV4 Play och Viasat Play bra som kanaler.

Är det något mer jag kan göra för underlätta “debug”? Bifogar lite fler loggar.

Kan du slänga upp en com.plexapp.system.log?

Hej! Ursäkta om jag väcker en ganska gammal tråd…

Men har upptäckt problem med denna på sistone.
När jag försöker kolla på något avsnitt av valfritt program via antingen iPad/iPhone så händer det inget. Står och buffrar ett tag sen går den tillbaks till menyn för avsnittet.

Kollar jag via datorn, så får jag ett felmeddelande: “Ett problem uppstod vid uppspelning av objektet”.

Tacksam för all hjälp som jag kan få :slight_smile:

Hej!

Jag provade nyss på iPhone och det fungerade fint. Vilka inställningar har du under Settings->Advanced? Har du “Allow Direct Streaming” samt “Allow Direct Play” iklickat? Vilka inställningar har du för övrigt där?

Vilken klient använder du på datorn? Webbläsare eller annan?

@meo said:
Hej!

Jag provade nyss på iPhone och det fungerade fint. Vilka inställningar har du under Settings->Advanced? Har du “Allow Direct Streaming” samt “Allow Direct Play” iklickat? Vilka inställningar har du för övrigt där?

Vilken klient använder du på datorn? Webbläsare eller annan?

Båda de två är i klickade i telefonen.

När jag använder datorn så testade jag bara snabbt via serverklienten direkt, så genom chrome blir de. Men har inte inte fått det fungera på min Apple tv heller för den delen.

Jag hoppas att jag hittade senaste versionen av plug-in så jag inte sitter på en gammal :slight_smile:

…Och varför finns det inga undertexter? Jag kör via Nvidia Shield TV pro 2017

Plex stödjer inte undertexter i Channels så det går inte att lägga till. Funkar dock om du kör iOS baserade Plex-klienter då dom hittar undertexterna själva

Någon mer som har problem med att Kanal 5 inte fungerar? SVT och TV4 har inga problem men 5:an ger Unable to play media.

Kanal 5 / Dplay uppdaterar inte längre! Är det något som hänt? Nya avsnitt av t.ex. Superstars, Dessertmästarna etc. kommer inte in. Har fortfarande bara Säsong 1 av Superstars t.ex.
Någon mer som har samma problem?
Kanal5-loggen säger ingenting. Det är inga varningar alls, så man får en känsla av att api-erna har ändrats.