Hej alla
Sitter egentligen och testar en annan tråd som jag skapat ang att bilden fryser ibland när jag kollar på film när jag stötte på detta problem.
Alltså, testar med ett avsnitt av heroes med separat srt-fil.
Överallt där åäö skall vara ser det ut som wing.dings.
Har provat alla char-sets jag kan komma på med jag får inte till åäö.
Har testat olika fonter också, ingen förbättring.
Testar jag ett annat avsnitt av heroes med annan srt-fil kan jag se äö, men inte å
Allt funkar bra i vlc.
Det fungerar fint med dvd, där har jag åäö.
Very strange, någon annan som har upplevt detta?
bifogar srt filen där jag varken får åäö om ngn skulle vara så snäll att testa i sin plex
Det kunde jag tyvärr inte göra… You are not permitted to upload this type of file.
Bytte namn till .txt
Testade ngr filmer med separat srf-fil coh där funkade åäö som det ska.
Måste vara ngt vingel i vissa srt-filer?? Öppnar med dem ser de ju ok, mysko sa Bull.
Ladda hem Smultron, öppna upp filen, kolla vilken “text encoding” det är och gör samma sak med en fungerande SRT-fil. Gissar att du kommer se att de skiljer sig åt. Gissar är nyckelordet här. =)
Har nämligen ett liknande problem, vissa SRT-undertexter fungerar inte alls i Plex. Och de filerna har fel text encoding. Plex känner inte automatiskt av om det är en annorlunda encoding.
Jag håller på och skriver en buggrapport om det. Elan har redan kollat upp lite dock, han säger att det finns ett bibliotek i C som ska kunna auto-igenkänna vilken encoding det är.
Tack för svaret, det skall jag lägga på minnet.
nu när jag kollat genom en hel avsnitt så var det bara de 2 första som hade tokiga srt.
Resten har funkat klockrent.
Men lägger progget på minnet ifall jag dyker på det igen.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.