Fortfarande undertext problem

Hej

Jag har läst på lite sen sist men får fortfarande inte undertexterna att fungera i plex.

.srt filen ligger i samma mapp som filmen nu och heter exakt samma sak så när

som på ändelsen.

Trots det fungerar det inte. Vill dock tillägga att det fungerar utan problem i VLC.

Fattar noll…tack på förhand igen.

MVH

Calle

Ok, nu verkar jag hittat ett delproblem.

Jag började med Generation Kill, vilken inte vill fugnera med undertexter, Heroes fungerar dock helt utan problem.

Nu blev problemet om möjligt ännu konstigare…

Om det fungerar med Heroes, så är det ju förmodligen inte något fel på din plex installation. Tycker du ska felsöka vidare med de avsnitt där texten inte kommer upp.

- kolla så att det finns något innehåll i .srt filen
- dubbelkolla att det har samma filnamn, kopiera filnamn från filmen/avsnittet och klistra in i filnamnet på .srt/.sub filen

Bifoga undertextfilen här så testar jag med en dummy-videofil.

Sitter på jobb nu, skickar filen när jag kommer hem. Undertextfilen har innehåll, den funkar både med QT och med VLC...

Du kan välja att starta undertexterna manuellt efter att du har startat filmnen/serien.

Om du trycker på “menu” när filmen starta på apple remote och sedan går till någon av ikonerna längst till höger(sitter på jobbet nu så jag vet ej hur den ser ut).

Där finns alternativ för att välja vilken undertext du ska spelas upp, man får “browsa” sig fram till rätt mapp och sedan välja undertext.

vi hade likadant under värnplikten med den skillnaden att Mc burna låg under Ledningsplutonen på trossen och dessa var då självklart bataljonsresurs.

Våra ordonnanser fungerade även som trafikposter och vinkade oss rätt i korsningar osv, vartefter bataljonen åkt förbi korsningar och rondeller där dessa stod så gasade dom förbi konvojen och fram till samlingsplatser eller något liknande.

men dom utövade fortfarande sin huvudtjänst att leverera bud.

B)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.