Tja!
På grund av en äldre modell av Macbook kör jag Plex media server 0.9.3.4 och Playern på en ny Samsung TV.
Allt funkar galant förutom att "?" visas istället för å,ä,ö.
Någon som vet vad det kan bero på? I VLC funkar det som det ska..
Tja!
På grund av en äldre modell av Macbook kör jag Plex media server 0.9.3.4 och Playern på en ny Samsung TV.
Tja!
Kolla så att SRT-filen är rätt kodad... i Unicode (UTF-8)... öpnna filen i anteckningar och välj.. 'spara som', med kodning UTF-8
Mvh
Janson
Kolla så att SRT-filen är rätt kodad... i Unicode (UTF-8)... öpnna filen i anteckningar och välj.. 'spara som', med kodning UTF-8
Mvh
Janson
Tack. men det funkar inte. Har testat olika kodningar och "Subcleaner". Kan inte hitta någon lösning.
Tack. men det funkar inte. Har testat olika kodningar och "Subcleaner". Kan inte hitta någon lösning.
Hej, kan Du bifoga en av de undertextfiler som ej funkar (SRT)? Så skall jag kolla på den.
Janson
0.9.3.4? Den släpptes för 3 år sedan om jag ej minns fel. Finns det någon anledning varför du ej uppdaterat till senaste?
Tja!
Hejsan
Forsøg med denne her:
https://forums.plex.tv/topic/94864-rel-str2utf-8/?p=553659
mvh fra de kommende europa mestre i håndbold :P
/T
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.