Läser in IFO och ISO som 2 filmer

Hej!

Har ett problem med min Plex server.

Jag kör hela min samling i ISO filer med komplett DVD struktur kvar på kopiorna. Samtliga mappar/filer namngivna på korrekt sätt och matchas korrekt mot IMDB. Dock har jag stött ppå ett problem. En del av filmerna presenteras 2 ggr i filmlistan. Om man kollar på informationen i servern så visar den att den ena verisionen är .ISO filen och den andra är VIDEO_TS.IFO som ligger i ISO filen. Varför gör den så? Och inte med alla filmer, utan endast en del? Om alla blev likadana så skulle jag fatta att den helt enklet inte hanterade detta korrekt, men när endast en del blir så så funderar man ju…

Vad jag vet så funkar inte ISO filer alls i Plex, titta: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/37995-iso-och-img-filer/

En del .iso-filer funkar, men jag har inte hittat någon röd tråd om varför…

Hej!

Jag gav till ■■■■ upp försöken att få ISO att funka. Som ni säger så funkar en del med en del funka inte. Ingen verkar veta varför en del skiter sig!

Tack för inputen, men kör nu med .MKV på allt! Funkar kanon, förutom hämtning av SUBS, men det är en annan tråd…

En ISO fil är tyvärr inte så enkel att definiera, och därför inte helt simpel att stödja. En DVD-skiva kan ha tre olika typer av definition av katalogstrukturen/ROM-datat (ISO, Joliet, och UDF).

Plex stödjer två bra, men inte alls den tredje. Därför rekommenderar vi alltid MKV :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.