Mac: Plex gebruikt Apple remote exclusief

Hallo,

Van onderstaande had ik ook al een topic in het Engels aangemaakt (onder Mac), maar misschien is er hier iemand die mij kan helpen.

Het probleem is dat Plex mijn Apple afstandsbediening exclusief gebruikt, terwijl ik 'm ook voor Itunes wil kunnen gebruiken. 

Ik heb Candelair in mijn systeemvoorkeuren staan (ik weet niet meer precies waarom ik dit ook heb geinstalleerd), en de diagnose van dit programma hielp mij aan de suggestie dat ik PlexHTHelper zou moeten sluiten.

Ik neem aan dat ik PlexHTHelper wel nodig heb voor Plex (?). Ik gebruik een oude macbook als een soort Mediaplayer naast mijn verstreker, en deze bedien ik op afstand met mijn Iphone, de Apple afstandsbediening (1e generatie) of via schermdeling vanaf een nieuwe Macbook.

Daarnaast.. candelair heeft het over de locatie: User/name/Application support/Plex Home Theater/PlexHTHelper. Maar deze lijkt niet te kloppen.

Ik ben nooit een held met het accounts gedoe, maar mijn user account heeft helemaal geen bibliotheek. Wel heb ik een bibliotheek los op de harde schijf (eerste directory dus) en eentje in HD/Sytem. Alleen eerstgenoemde heeft een Application support, maar daar staat niets van Plex in.

Op HD/programma's staan alleen de hoofdprogramma's Plex (de oude dus, die ik niet meer gebruik), Plex Home theater and Plex Media server.

Spotify of zoeken met cmd-F geeft geen uitkomsten onder plexHTHelper, dus ik heb geen idee hoe het te vinden..

Stel ik zou het wel vinden. Komt ik dan in een programmaatje dat mij de mogelijkheid geeft in te stellen dat ik de afstandsbediening voor meer dan Plex alleen wil gebruiken, of is dit te eenvoudig gedacht?

Het zou fijn zijn als iemand me kan helpen.:)

Dan heb ik nog een probleem met de Firewall die ik niet kan vertellen de Plex Home Theater.app blijvend toe te staan (dat moet ik na elke herstart weer goedkeuren). Hier zal ik maar een 2e topic van maken, maar als iemand het probleem kent (of vooral de oplossing) dan mag dat hier ook.

Opgelost..

Je kunt in de instellingen van de Plex media player kiezen of je de ab normaal wilt gebruiken, of met de mogelijkheid om Plex op te starten via de menu knop.

Beiden tegelijk kan niet, tenzij je remote Buddy koopt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.