Media på PMS "Ej tillgängligt"

Hej,

Ibland, vid tillfällen så som strömavbrott, när macen gjort en omstart eller att kontakten med mina nasar försvunnit tillfälligt kommer jag ej åt mitt innehåll på PMS. Det står bara "Ej tillgängligt" på alla medier. Ända sättet är att ta bort alla mappar och söka igenom nasarna igen. Detta tar massa tid och ett fåtal filmer ordnas inte rätt pga att det inte finns metadata till alla.

Någon som känner igen mitt problem och har en lösning?

[namnlost.jpg](http://forumbilder.se/EANJF/namnlost)

Jag hade liknande problem fast med Windows,mina prylar fikk dynamiskt nya ip adresser vid omstart/elavbrott.

jag löste det med att sätta fasta/statisk ip adresser i routerns inställningar.

äfter det har det alldrig hent mig sedan ett år tillbaks.

Mvh bitzorro.

Ok, det får jag testa. Återkommer hur det går  :)   

Tror att du måste "mounta" dina diskar i nasen manuellt på macen efter en omstart för att PMS skall hitta dem. Om det hjälper kan du enkelt lägga till dina diskar i startobjekt under användare och grupper i systeminställningar. Då kommer dina diskar att mountas automatiskt vid nästa omstart.

Tror att du måste "mounta" dina diskar i nasen manuellt på macen efter en omstart för att PMS skall hitta dem. Om det hjälper kan du enkelt lägga till dina diskar i startobjekt under användare och grupper i systeminställningar. Då kommer dina diskar att mountas automatiskt vid nästa omstart.

Jag har lagt in dem där nu. Håller tummarna att det ska fungera.

Bara starta om macen, finns dina diskar då kvar har du lyckats :)

Bara starta om macen, finns dina diskar då kvar har du lyckats :)

Funkar! Tack så j-a mycket  :D