melding 'de server is niet krachtig genoeg om video's te converteren' bij NAS Synology DS215+

Bij het afspelen van .avi files krijg ik de melding ‘de server is niet krachtig genoeg om video’s te converteren’ .
Bij .mp bestanden werkt het wel.

Ik heb een NAS Synology DS215+
Ik krijg bij de .avi bestanden deze melding zowel via de laptop als de Ipad.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Of kan Plex bestandstype .avi niet aan?

Sander,

Een avi bestand kan die aan het gaat er meer om dat jou nas niet echt krachtig is, Transcoderen het omzetten van het bestand is een best krachtig proces wat vrij veel cpu vraagt wat ik zo zie op tweakers heb je een Dualcore 1.4 dat is niet echt een power beest:

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201774043-What-kind-of-CPU-do-I-need-for-my-Server-

minimale is al 1.6 Ghz en je werkgeheugen is ook maar 1GB het niet echt het juiste apparaat om te transcoderen.

Hoi Sander,

Plex gaat transcoderen (converteren) als het video-format niet direct af te spelen is op het apparaat waar je de betreffende media op wil bekijken. Zoals hierboven vermeld is het transcoderen een ‘zwaar’ proces waar heel veel NAS-systemen moeite mee hebben. Je hebt al snel een stevige processor nodig; en dat staat eigenlijk haaks op het NAS-concept.

Het komt vaak neer op (een combinatie van) de volgende drie opties:
1 zorgen dat je media in het juiste formaat is zodat het op zoveel mogelijk apparaten te bekijken is
2 je media bekijken op een apparaat wat veel types aan bestanden kan weergeven.
3 investering in een machine waarmee Plex Media Server genoeg CPU-vermogen heeft om te transcoderen.

Ik heb zelf een combinatie van punt 1 en 2. Het meeste kijk ik via mijn Chromecast en op Android devices, dus praktisch al mijn media is in H264 video en AAC audio. Voor de uitzonderlijke gevallen heb ik ook nog een raspberry pi mediaplayer met een variant van Kodi. Ik ken ook mensen die een losse HTPC (bijvoorbeeld een intel nuc) hebben gekocht waarop Plex Media Server draait. Meerdere wegen leiden naar Rome :wink:

Dat kan inderdaad ook @mickeldaelmans :slight_smile: hou er zelf niet echt rekening mee i7 trekt het wel haha