Beste forum leden,
Ik ben al dagen bezig hoe ik mijn ‘metagegevens’ van itunes kan aktiveren in Plex.
Wat heb ik: imac, mac mini, en een 2TB schijf waar al mijn muziek en films opstaan. Deze zijn alle verbonden met een UTP kabel.
De 2TB schijf zit aan de mini, deze is weer verbonden aan de TV.
Plex gebruik ik alleen voor klassieke muziek die ik stream van de TV. Heb verder niets mee speelfilms.
In itunes kan ik redelijk de benaming aan passen, zoals naam, componist, dirigent, orkest. kan ik dit ook aanpassen in Plex?
Wat moet ik doen om deze metagegevens van itunes zichtbaar tekrijgen in Plex?
Ben ook bezig geweest met ‘metadata agents’ in de PMS maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Wie kan mij helpen?
Hartelijk dank voor de support.
hoi geert,
maak je gebruik van de itunes plugin om naar je muziek te luisteren of heb je een aparte muzieksectie gemaakt?
in beide gevallen zou je de beschikbare metadata moeten kunnen zien/gebruiken. kun je me vertellen wat er niet werkt zoals je wilt?
[size=“5”]Hoi Plex Ninja,[/size]
Ik heb gebruik gemaakt van de itunes plugin voor zowel muziek alsmede voor movies. Ook heb ik muziek en movies in MPS geprobeerd. In beide gevalllen zijn er geen metagegevens zichtbaar.
De bestandsopbouw van radio is als volgt: RADIO/ZONDAGMIDDAGCONCERT/ZATERDAGMATINEE/DIVERSEN enz.
Van video is: VIDEO/ Mahler Symfonieen/Kerstmatinee/ Documentaire/ enz.
Alleen de titel is zichtbaar in plex.
In de - metadata agent settings - staat overal de PERSONAL MEDIA boven aan en aangekruist.
In de - media scanner - staat op PLEX ITUNES SCANNER. Toch zie ik onderaan in de PMS LOADED METADATA voorbij komen.
Waarom zie ik ze in plex niet.
Wat wel kan, maar heel veel werk, in EDIT METADATA zelf tekst typen.
Tot zover,
Geert
hoi geert!
er is me niet duidelijk hoe je de itunes plugin gebruikt voor je films. maar goed, laten we bij het begin beginnen:
ik heb een film sectie aangemaakt in de media manager:

je ziet hier dat deze sectie gedefinieerd is als *movies. *
jouw films staan dus in de ‘documentaire’ map (VIDEO/ Mahler Symfonieen/Kerstmatinee/ Documentaire/). ik vermoed dat de films/docu’s die hierin staan niet gematched kunnen worden met gegevens van internet. ik weet natuurlijk niet wat er precies in staat, maar ik kan me voorstellen dat hierin opnames van klassieke concerten staan. om metadata te kunnen opzoeken, moet het op een of andere manier kunnen worden opgezocht of uit het bestand zelf worden gehaald (alleen als het gaat om mp4 bestanden, bv.)
kun je me een voorbeeld geven van een film/docu in deze map?
*
*
*
*
voor een muzieksectie zit dat er bij mij als volgt uit:

let wel, ik gebruik hiervoor dus niet de itunes plugin, maar maak simpelweg een muzieksectie in de media manager.
mijn metadata settings, als het gaat om personal media, zien er zo uit:
alle agents zijn aangevinkt en worden dus gebruikt om metadata op te halen.
volgens mij staat het bij jou redelijk hetzelfde ingesteld als ik je goed begrijp?
als je net als ik een aparte muzieksectie hebt gemaakt, gebruik je niet de itunes plugin. deze is hier te vinden: plex->music channels->itunes
deze plugin leest simpelweg je itunes bibliotheek uit. mij is niet duidelijk welke van de twee opties je gebruikt.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.