är det på nått sätt möjligt att köra ISO eller IMG filer från min plex server till min aTV3 nu när jag fått Plex att fungera vilket bara det är fantastiskt :)
Börjar med att säga att jag inte vet säkert, men min erfarenhet är att det inte fungerar bra i plex om man inte kör med dator-plex-klienterna. Plex-servern konverterar om, men det finns inget sätt att sen välja i menyer etc.
Jag löste det genom att ta tag i det och konvertera alla gamla iso(mest barnfilmer jag hade i iso) till x264, tog några timmar men nu slipper åtminstone jag "skiten". :)
Jag har använt Handbrake för att göra om alla dvdfilmer till mkv eller m4v/mp4-filer.
Problemet är dock att undertexterna som kommer från dvd-filmer inte stöds av alla appar, exempelvis Samsung. Så är det en utländsk film man måste ha text till så är det rekommenderat att bränna in texten. Men använder man Android till exempel så går alla undertexter.
Jag upptäckte det där med undertexterna lite sent, så har flertal filmer som jag nu inte kan se i vardagsrummet via Plex, men som tur är finns AllShare som klarar av detta utan problem. Så alltid bra med en Serviio-server på datorn som backup.
ISO/IMG är inte lämpade för streaming, så jag håller med ovanstående. Släng in dom i MakeMKV och låt appen konvertera dom åt dig. Du kommer inte ångra dig i ■■■■ändan.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.