Sinds enige tijd werkt de Nederland 24 plugin niet meer.
Via de site kan ik wel de programma’s bekijken maar Plex geeft steeds een error.
Heeft iemand een idee?
Cor
De urls van de livestreams zijn gewijzigd. Een update staat gereed voor de App Store ('k weet niet precies wanneer ze 'm doorvoeren, maar dat zal niet al te lang duren).
Super!
Meteen gekeken uiteraard of het al in de app store stond. Opnieuw plugin geïnstalleerd.
Ik kom nu een stukje verder. Krijg geen error meer, maar nu een zwart scherm met in het midden het bekende ‘play’ - driehoekje.
Als ik op enter druk verschijnt de pauze balk in beeld met het aantal verstreken seconden. Het lijkt of de stream wel doorkomt, maar dan zonder beeld en geluid. <_<
Waar zou dat nu weer aan kunnen liggen?
Cor
De update is nog niet doorgevoerd in de App Store. Zolang de status van deze Lighthouse ticket nog niet op “solved” staat, is de update nog niet in de store aanwezig.
Plex geeft de web videospeler weer, ongeacht of de opgegeven stream het wel of niet doet. Vandaar dat je dus wel een play pijltje/knopje ziet en de tijd ook begint te lopen.
Edit: De update is actief en voor zover ik kon zien werken alle kanalen weer.
Het lijkt bij mij niet te willen werken. Komt dat omdat het niet in Nederland is misschien?
De lighthouse ticket staat inmiddels op resolved. Nederland 24 doet het weer. Prachtig!
Maarreh... Was het voorheen niet zo dat je bij bijvoorbeeld Holland Doc kon kiezen welke aflevering je wilde zien? Die mogelijkheid lijkt nu weg te zijn. Of vergis ik mij?
Cor
Hallo Léon,
Geen idee of de streams buiten Nederland beschikbaar zijn, je zou het even kunnen checken door te kijken of je op www.nederland24.nl wel kunt kijken.
Beste Cor,
De plugin heeft nooit die mogelijkheid gehad. 't Geeft simpelweg de mogelijkheid om naar de 12 'live' kanalen van Nederland 24 te kijken. Ik kan mij ook zo snel even niet bedenken welke andere plugin deze optie zou kunnen hebben. De Holland Doc website is op het moment uit de lucht, maar misschien is die ook interessant voor een (aparte) plugin!
**Edit:** Oh, de Uitzending Gemist website bevat Holland Doc documentaires, dat betekent dat dit ook ergens terug te vinden moet zijn in de [Uitzending Gemist plugin](http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/5127-uitzending-gemist-plug-in/).
Dan zal ik daar mee in de war geweest zijn. Dank voor je antwoord.
Cor
Bij mij doet hij op beide compueters helemaal niets meer. Alleen het play-driehoekje verschijnt in beeld.
Hallo Léon,
Doen de streams het op de [Nederland 24 website](http://www.nederland24.nl/) wel voor je, of ook niet?
Ja, geen probleem.... al is de kwaliteit wel echt beroerd! :angry:
Dan heb je denk ik toch niet de allerlaatste versie binnengekregen via de App Store. De stream urls zitten ge-hardcode in de Python code, dus het kan in elk geval geen cache probleem zijn. 't Beste is denk ik om de plugin te uninstallen en weer opnieuw te installeren.
Goed… Hij staat niet onder de geinstallereerde apps en eveneens niet in de app-store. Ik snap het niet maar het effect is een blijft een foutmelding bij het proberen te openen van een kanaal.
Kan ik van iemand de laatste versie van de bundel krijgen per mail aub. Dan zou het probleem ook moeten zijn opgelost, toch?
Dat ie niet in de lijst met geïnstalleerde apps staat is wel vreemd, dat is denk ik ook de reden waarom de plugin niet geupdate wordt. Je kunt denk ik het beste het bijhorende .bundle bestand verwijderen uit ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plugins en vervolgens de plugin via de App Store weer opnieuw installeren.
Handmatig installeren kan ook, maar ik weet niet zeker of de plugin dan in de toekomst wordt geupdate door de App Store. Hier is een ZIP van de laatste versie:
http://dl.dropbox.com/u/2807911/plexapp/plugins/_backups/Nederland%2024.zip
Dank! Nu alleen nog een keer van die verrekte Dumpert updates afkomen. Alles al verwijderd en het blijft komen!
Hallo,
De Nederland24 plugin werkt bij mij niet meer onder Plex 9. Ik heb zowel een handmatige installatie als een installatie via de App store geprobeerd. (EDIT: pogingen om de plugin via de app store te installeren geven een foutmelding. De plugin wordt dan dus niet geïnstalleerd.) De plugin was trouwens de laatste dagen onder Plex 8.5 ook al wat instabiel bij mij.
De website van nederland24 werkt nog wel gewoon.
Iemand een oplossing? Dit is een app die ik veel (en met veel plezier) gebruik.
Dank!
EDIT: Plex ziet Nederland24 nu wel na een handmatige installatie. Kan de app ook openen, maar bij de ‘zenderkeuze’ blijft de app hangen.
Ik ben ook een aantal plugins tegengekomen die het niet doen in Plex 9. Nu heb ik de afgelopen tijd een aantal plugins geupdate zien worden, en deze doen het bij mij wel. Ik weet dat er in het framework voor de plugins ook wat dingetjes zijn gewijzigd voor Plex 9, maar wat precies moet ik nog uitvogelen. Daarna zullen langzaamaan alle plugins worden geupdate zodat ze werken in 9.
Ik zal in dit overzicht proberen bij te houden welke plugins inmiddels werken in 9 (althans op mijn Plex machine ;)).
Dank Sander.
Heb jij een idee waarom Nederland24 het bij mij niet doet? Ik kan de plugin ondertussen al helemaal niet meer openen… Raar dat jij er geen problemen mee hebt.
Bij mij doet ie het ook niet, maar ik heb nog geen tijd gehad om precies te achterhalen waarom niet (volgens mij heeft het iets te maken met een wijziging in hoe de plugin voorkeuren werken).