Edit
9 december 2012: Volledig herschreven versie vanaf heden te installeren via de Channel Directory in Plex. Geen Silverlight of Flash vereist voor deze versie!
Edit 23 mei 2014: RTL heeft sinds korte tijd nog maar 1 type video stream ter beschikking voor RTL XL, te weten het HTTP Live Stream formaat met encryptie. Er is slechts een klein aantal Plex apps dat hier mee overweg kan (iOS, Android, Roku en Plex/Web op Safari onder OSX). De mp4 versies van de video's die voorheen ook beschikbaar waren bestaan helaas niet meer...
Als beginnend Plex gebruiker merk ik alleen op is dat de kwaliteit van uitzendingen lager ligt, dan wanneer ik deze via rtl.nl bekijk. Ligt dat aan mij (instellingen) of ergens anders aan?
In ieder geval bedankt en ik kijk uit naar een volgende versie!
0.2b heb ik zojuist online gezet. Zie de openingspost voor wijzigingen en downloadlink!
Aan de kwaliteit van de video’s valt helaas niks te doen. De plugin zoekt reeds de beste versie / hoogste kwaliteit video op om weer te geven. Dit zijn dus exact dezelfde video’s als dat je in je browser kunt bekijken op rtl.nl (meestal zijn dit video’s van 720x404px @ ~1500 kbps).
heb de bundle in het mapje gezet, en ik kan de rtl gemist ook activeren in plex. Maar als ik iets wil starten blijft het beeld zwart met een wit ’ play’ icoontje…
De oorzaak hiervan is dat sommige video’s niet zijn af te spelen.
Dit gebeurt bij:
[list][]betaalde video’s
[]video’s met DRM beveiliging
video’s die niet online staan[/list]
Hier valt door de opzet van de RTL website bijna niet op te filteren. Je kunt de video’s waar dit meestal bij gebeurt herkennen aan het feit dat ze geen preview afbeelding hebben.
Edit: Nieuwere versies van de plugin maken gebruik van de RTL Gemist videospeler zelf (en niet meer van een externe speler). Hierdoor is het mogelijk geworden om ook met DRM beveiligde video’s binnen Plex te bekijken.
Ja dat heb ik nu ook. Opvallend is dat het bij de laatste afleveringen is, van oa GTST en De Club van Sinterklaas. Deze zijn wel gewoon afspeelbaar via de site....(een reclame filmpje misschien)
Ik heb geen flauw idee, misschien een (cache-)server die er even tijdelijk uit heeft gelegen, ik zag het ook zojuist dat de genoemde afleveringen geen beeld gaven, maar korte tijd later werkte het gewoon weer in Plex.
Ik heb daar in eerste instantie niet voor gekozen, omdat je daarmee lang niet alle content van RTL Gemist te pakken hebt (wat oudere video's missen dan bijvoorbeeld). Ook is het RTL Gemist overzicht van de afgelopen 7 dagen een stukje onoverzichtelijker dan wanneer er vanuit het programma overzicht wordt gewerkt. Maar... er is zojuist een update voor RTL Gemist in de App Store geplaatst die zowel het huidige programma overzicht bevat, maar vanaf heden ook de mogelijkheid geeft om programma's van de afgelopen 7 dagen per dag weer te geven. In het "Recente programma's" gedeelte worden betaalde video's, video-aankondigingen ("Verwacht") en video's die met DRM zijn beveiligd weggelaten.
Sander1 bedankt weer voor deze mooie update. Het blijft een hele mooie plugin waar mijn vriendin toch redelijk vaak gebruik van maakt dus ook namens haar bedankt. Als ik straks thuis komzal ik hem gelijk updaten.
Onder het kopje Alle programma’s verschijnen er de laatste dagen nog maar een stuk of 6. De meeste programma’s zijndus niet meer te bekijken. Iemand anders hier ook last van?