Då Netflix nu släppts för den svenska marknaden… Finns det någon som vet om det kommer något officiellt stöd i Plex, eller är det så att API:t aldrig släpps utanför USA?
Finns väl inge officielt stöd för Netflix över huvud taget. Det nuvarande pluginet är väl även det ett tredjeplats plugin (har aldrig fått det att fungera särskilt pålitligt).
Har dessutom även läst här på forumet, precis som du skriver, att APIet enbart är tillgängligt för USA.
Provade den som fanns i Plex App-store. Den ska tydligen bara fungera i US. Det går att logga in och browsa filmer/tv-serier… Men man kan inte starta dom. Ska kolla loggarna senare idag vad som kan vara fel. Men det har väl med regionen att göra.
Netflix gör inte sitt API tillgängligt utanför USA, så tyvärr är det inte mycket vi kan göra för att få våran kanal att funka i Sverige. Vi har påpekat det för netflix men det verkar inte hända så mycket på den fronten tyvärr. För mer info kan ni läsa den här tråden där Ian som utvecklar Netflix förklarar hur det ligger till: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/41988-new-plug-in-netflix/page__st__320__p__303262#entry303262
Såg faktiskt att utvecklingen numera sker av en Plex employee så det känns ju lovande!
Det roliga var igår testade jag att köra med mitt svenska konto på den amerikanska netflix och det fungerade fint. Mycket bättre utbud dessutom :-).
Vad är plex employee å e de netflix i plex du får å funka…
Med vänlig hälsning, Anders Sjöström
plex employee = plex anställd
Har haft igång amerikanska netflix i Plex förut men nu är det nog ett år sedan jag testade. Kör uteslutande med Apple TV idag med netflix.
Bara vissa filmer/serier funkar…märkligt… Men dom som funkar har svensk text… Kan de va så att dom som finns i svenska upplagan funkar inget annat…hum
Någon som utvecklar NetFlix app för Plex? API support finns för de Nordika länderna också:
Please enable the use of &country=SE/DK/NO/FI for the API, just as the API support &country=CA.
Med NetFlix plugin vore Plex nästan komplett…
Finns redan en plug-in för netflix men den är i dag kopplad mot US (ligger under region restricted).
Jag gjorde en snabbfix i Code/US/init.py:
Add the additional parameters to ensure that we get all of the required items expaned.
params[‘expand’] = ‘@title,@box_art,@synopsis,@directors,@seasons,@episodes’
params[‘country’] = ‘SE’
menu_item_url = US_Account.GetAPIURL(url, params = params)
menu_item = XML.ElementFromURL(menu_item_url)
Jag ser ett annat utbud på filmer en fortfarande är bara vissa som funkar.
Finns lite mer info här hur någon fixade det för Kanada (jag har inte testat allt de skriver),
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/41988-new-plug-in-netflix/page__st__140
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.