Netflix genom Plex

Jag har både problem och framgång med att få igång Netflix genom Plex.

Efter att ha installerat Netflix-kanalen så funkar det utmärkt att köra i Plex-klienten på min Mac. Både listning av innehåll men självklart även uppspelning då med både ljud och bild funkar utmärkt.

Däremot så funkar inte uppspelning via  iPad-appen. Den bara "läser in..." allt ljud kommer genom PMS på Macen och bilden kommer inte ut någonstans alls.

Som jag förstår så skulle jag kunna lösa ljudet med Soundflower men bilden vet jag inte hur jag ska få till?

Jag har även testat via Samsungs TV-klient. Den svarar "File does not exist" istället och spelar inget alls.

Någon som fått något av detta att funka?

Har netflix öppnat sitt api utanför USA?

Så vitt jag vet och läst om netflix pluginet så skall det bara funka mot amerikanska netflix.

Hur som haver så tror jag problemet mot andra enheter än mot din dator är att de inte klarar av formaten /strömmen / drm skyddet som netflix har när man kör det via plex. (Jag tippar på att man inte får strömmen på samma sätt som om man kör direkt i netflix program på respektive enhet)

Jag gissar bara här men det är den känslan jag får iallfall. Jag gissar på att om du hoppar in i netflix plugin tråden och frågar där kanske du får nått bra svar ifrån den som utvecklar pluginet. 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.