Alleen de zogenaamde Smart-TV's ondersteunen deze functionaliteit. Ik voelde mij toch verplicht dit even expliciet te vermelden doordat ik vele mensen in mijn omgeving hoor die blijkbaar verwachten dat het "spontaan" verschijnt omdat zij een TV hebben van de door jou genoemde merken :)
Met de komst van Netflix 11 september in NL vroeg ik me af of we de Netflix app voor Plex dan ook in NL kunnen gebruiken
Hoi Michiel,
De US Netflix plugin maakt gebruik van de Netflix API, maar deze API is helaas niet bruikbaar voor non-US Netflix sites :( Vanuit Plex kunnen we dus geen Netflix support aanbieden :(
hoe kan het dan dat er wel apps beschikbaar zijn voor TV's en aplle tv ? Dat werkt toch ook via die API ? Of hebben die een licentie gekocht ?
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar van wat ik weet is dat de officiële apps werken met hele andere (gesloten) APIs waar wij vanuit Plex geen gebruik van kunnen maken.
Wel vreemd, want er is voor Netflix UK wél een channel te downloaden. Die werkt ook goed. Is het niet mogelijk om deze om te bouwen voor Netflix NL?
Dit gaat in tegen de voorwaarden van Netflix. Bovendien heeft de persoon die dit voor de UK heeft gedaan een eigen server draaien die als API server fungeert. Een ander struikelblok is dat Netflix nog altijd geen andere manier van werken heeft dan met Webkit/Silverlight. Dit levert een hoop problemen op en werkt absoluut niet stabiel.
Ik stuit op deze post en mogelijk is er een oplossing voor het probleem.
Als ik het goed begrijp is er geen API die werkt voor de Nederlandse Netflix., maar er is wel een API voord de VS Netflix!
Indien dit het geval waarom dan gaan VS oplossing kan je denk ik ook nog eens naar meer programma's kijken en mogelijk zonder vertraging die Netflix NL er mogelijk op heeft zitten.
Zo eenvoudig als je locatie "faken" is het helaas niet. Netflix werkt met vormen van DRM die door Plex niet ondersteund worden. De oude manier (via webkit/screenscraping de Silverlight videospeler tonen) werkt ook niet meer nu dat ondersteuning voor het -zeer onstabiele- webkit vervallen is.