En ny version av SVT Play är på ingång, SVT Play 1.1. Som vanligt så ligger vi på gränsen till vad som går göra, så för att den ska kunna släppas så måste nästa version av Plex Media Server först släppas (bör vara här inom en vecka). Den versionen innehåller väldigt trevliga nyheter för vi som skapar pluginer. Får tyvärr inte nämna så mycket om det, och för de flesta så är det värdelös information hur som helst. Men fördelarna blir stora för användarna.
Nyheter i SVT Play 1.1:
* Man kan nu spola. Yay! :-)
* Livesändningar! SVT Play har på sin sajt börjat med livesändningar av lite olika saker. Naturligtvis ville vi kaste in det.
* Nya ikoner (Tack Andreas!). För att ni ska kunna se dom så måste ni tömma Plex Media Server cachen.
* Bolibompa! Utbudet från Bolibompa har varit bristfälligt. Nu bör allt som finns på sajten gällande Bolibompa enkelt gå komma åt.
Hoppas att vi testat igenom denna lika bra som förra versionen där förvånansvärt få buggar hittades. Tveka inte att posta info om buggar här ifall ni hittar något.
jag har stora problem med SVT Play streaming. Det hackar hela tiden, både via Safari och Plex. Jag har Bredbandsbolaget 24mbit (får knappt mer än 1030kB/s i verklighet). Är det något man kan göra?
Får du 1000 kilobit eller kilobyte per sekund? Om det är kilobyte så ska det vara tillräckligt. Är det kilobit så måste du ringa BBB och fråga varför siffrorna är så låga för dig.
Ni har gjort ett bra jobb och appen är en av dom få så här långt som gör plex riktigt atraktiv innehållsmässigt. Jag har dock ett probem. Jag får inte fram allt innehåll i SVT Play. Tittar man på webben ser man att SVT lagt upp innehållet i två sidor om man t.ex tittar på dokumentärer. Finns det en lösning på det?
SVT Play 1.1 kommer ge mer innehåll än tidigare, men framförallt gällande Bolibompa. Jag ska ta en ■■■■ efter semestern på vad som behövs för att trycka in Dokumentärer.
Ok, tack för svaret. Vill bara passa på att förtydliga att "dokumentärer" var ett exempel. Gissar att det är en generell "issue" som inte bara har med dokumentärer att göra.
Jag förstår. Tyvärr måste varje "undersida" kodas in separat. SVT har valt ett väldigt underligt sätt att koda sin hemsida. Helt olika strukturer mellan undersidorna ibland. Men som sagt, vi tar oss en ■■■■ på det vid tillfälle.
Jag har ibland lite problem med ljudet försvinner i plugins:en och då SVT Play i synnerhet. Allt som oftast så saknas ljudströmmen och man får bara bild när man tittar på ett program. Dock är inte detta helt konsekvent utan vissa program fungerar med ljud och vissa inte. Startar jag om datorn så fungerar alla program med ljud ett tag framöver innan det försvinner igen. Vet inte om detta är något specifikt för SVT Play, men det är oftast där jag upplever det. Någon som har stött på något liknande?
Jag vet inte om nya pluginet är släppt än, men jag har märkt de senaste dagarna att SVT Play ofta “fryser” när jag tittar på nåt. Det som händer är att mitt i ett program så bara stannar allt, pang bom. Det går utmärkt att skippa tillbaka ett snäpp, men då stannar programmet igen på samma ställe. Det går också utmärkt att skippa framåt 30 sekunder, och då funkar det som vanligt igen.
Det verkar alltså som att något händer med strömmen på ett visst ställe. Nån som känner igen?
1.1 är släppt ja. Vad som hänt är också att Plex släppts med ny caching-teknik. Jag skulle gissa att åtminstånde Mungos problem härstämmar från den. Har du provat ställa upp cachen någon sekund till?
Vad det gäller dig Phindus så vet jag inte riktigt. Jag har inte kollat på SVT Play på ett tag, så jag vet inte om jag har samma problem. Ska se om jag hinner kolla lite ikväll. Under tiden kanske det ni andra som läser detta kan kolla om ni upplever problem eller inte.
Har börjat misstänka att detta är en konflikt med något jag har installerat på min Mac Mini och inte direkt kopplat till SVT Play, men det är som sagt med SVT Play jag upplevt det mest frekvent. Får se om det återstår när jag uppdaterat till Snow Leopard (vilket jag gör så fort Plex anses kompatibelt). Tänkte mest bara se om någon annan upplevt något liknande här då jag inte hittar något på övriga delarna av forumet.
Tack för hjälpen! Har dock felsökt lite längre och ser nu att det inte är SVT Play i sig som är problemet, men du kanske ändå kan leda mig på rätt väg :).
Som jag uppfattar det så finns det två varianter av klipp på SVT Play, ett som känns igen genom att det buffras innan det visas, dvs Plex bufferruta kommer upp (tex senaste klippen från olika lokala nyhetsstationer). Dessa fungerar, men sedan finns det de som dyker upp med en gång och visas med den roterande laddnings/buffrande symbolen, och dessa får jag utan ljudström. Samma gäller för andra plugins så som tex TWIT Live där klippet också buffras först inne i spelaren. Vad är det för skillnad på dessa olika strömmar? Är det olika råformat?