Hej alla!
Jag är mycket tacksam till Coil som fixat med SVT Play pluggen.
Nu till min lilla fråga… hur vet jag att det är den senaste versionen av plugin:en jag kör?
Har kört plex sedan oktober och kan inte minnas att det stått nåt annat an 1.2.
/Per
Coils uppdatering är inte i AppStore. Du får lägga in den manuellt. Allt står i ursprungstråden.
Edit: iPad autostavning
Verkar som om Coil nyligen uppdaterat till version 1.3: SVTPlay
Hej, kul att det verkar finnas lite intresse för SVT Play :)
Innan jul fixade jag en bugg som gjorde att alla Program i A-Ö menyn inte visades. Där glömde jag att uppdatera versionsnumret innan jag bad sander1 att merga in den ändringen i app storen. Jag tror iaf att den är i appstoren. Ändringen är iaf inmergad i det officialla plex repositoryt.
Sen så fortsatte jag och mecka lite och då efter ett tag så uppdaterade jag till 1.3 för att kunna skilja versionerna åt. 1.3 finns dock bara i git (som noterat) eller om man laddade ner det jag har attachat här.
Nu har jag uppdaterat pluginet så att det följer framework2 för Plex och håller på att mecka lite för att få klart det. Det funkar bra som det är nu, men måste finputsa lite. När jag väl ber sander1 att merga in pluginet så hoppas jag att jag kommer ihåg att uppdatera versionsnumret till 2.x så att majorsiffran följer frameworkversionen.
Hejsan
Jag har problem med min SVT Play, får endast ljud... Jag laddade ner 1.3 men vet inte riktigt var jag skall placera mappen som kommer ner, någon som kan hjälpa en stackare? :-)
Hej Bolten,
Rent spontant verkar det som att du har problemet med den senaste versionen av flash player, det brukar visa sig genom att man inte har bild men ljud.
Kolla denna tråd http://forums.plexapp.com/index.php/topic/21242-hittar-inte-ratt-version-av-flash
/Per
Hej Per
Tack för tipset, jag laddade ner den senaste versionen och installerade men tyvärr felet kvarstår. Felet finns även på TV4 Play samt TED. Har fungerat klockrent tidigare och jag har inte gjort några ändringar på övrigt vad jag kan minnas.
Du kan inte installera senaste versionen av Plex. Du måste installera 10.0.45.2, sen verkar en omstart av datorn behövas för några.
:rolleyes: Precis, det löste problemet! Senaste versionen fungerade inte men 10.0.45.2 löste SVT problemet och lite annat ochså faktiskt. Jag har under en tid haft problem med "White screen" när jag startat Plex, dette löstes ochså av rätt flash version.
Ett Stort Tack Atrus!!!
Hej,
Är ny här på forumet. Verkar vara mycket kunnigt och trevligt folk här…
Jag hade liknande problem som Bolten på båda mina MAC:ar. Följde Atrus råd, med att installera 10.0.45.2, och fick SVT Play att fungera på min ena dator. Men det vill, banne mig, inte fungera på den andre. Jag kan inte ens gå in i vissa undermenyer som t.ex. “Senaste program”, “väntar på respons”-rutan dyker inte ens upp.
Kan tillägga att det funkade för typ ett halvår sen. Har väl uppdaterat något efter det…
Jag använder samma version av Plex (8.5) på båda datorerna och båda kör Snow Leopard.
Finns det någon som har en bra idé om vad som är fel?
Dubbelkolla så du inte installerat någon add-on i Safari på din strulande dator. Add-ons i Safari kan skapa många konstiga problem. T.ex. Glimmerblocker och andra liknande.
Eller så väntar du en vecka eller två till och laddar hem den då rykande färska versionen av Plex som äntligen har löst problemet med att använda den senaste versionen av Flash.
Finns det planer för att fixa till pluginen mot nya SVTPlay? Den är ju iof fortfarande i betastadie men det vore otroligt skönt att slippa det för***nade Flash-skräpet.
SVTPlay-betan använder HTML5 och finns på http://beta.svtplay.se.
Hej jag har ett problem som rätt så många också har de är när jag ska använda vilken plex plugin som hälst på min lg smart TV så buffrar de i evigheter skulle vara mycket trevlig om någon kan dela med sig av en lösning tack //Henke
Fantastiskt! Måste säga att jag inte visste om betan. Jag om någon vill bli av med flash-skräpet kan jag berätta :) Jag vågar inte lova något angående nytt plugin för detta ännu, spec eftersom det är i beta hos svt. Men jag skall hålla ögonen på det. Definitivt!
Tack för tipset!
--
Coil
Låter bra! Vill också verkligen bli av med allt vad Flash heter.
Kul att du är på i alla fall när betan väl blir skarp. Om dt går att göra en plugin då vill säga.
Tänk om det gick att hänga på rtmpdump och ffmpeg på SVT-spelaren.
Då skulle man via Menu på fjärren kunna spara ner och transkoda dotterns barnprogram direkt till disk.
Har du testat Huggpunkt?
Kort uppdatering.. Det verkar vara så att Flashet tyvärr är kvar pga krypteringskrav på videosarna. Dessutom verkar de ha gjort det svårare för utvecklare att komma åt de separata strömmarna för de olika kvaliteterna. Jag blev ganska trött när jag såg det. :/
Kontentan är att när SVT går över kommer SVTPlay pluggen att paja om jag inte hunnit få ihop en SiteConfig som funkar.
--
Coil
Aj då, det var ju inte riktigt vad man hoppats på.
Hoppas du kan hitta en lösning sen när dom går över till den versionen. Om den nu kommer fungera så när den går skarpt.
Jag har fortfarande problem med svtpay. Vore tacksam om någon har någon ide om vad som är fel.
2012-07-23 14:28:21,476 (9eb0) : INFO (logkit:16) - 3.2b4
2012-07-23 14:39:18,440 (a100) : INFO (logkit:16) - Player url: http://www.svtplay.se/public/swf/video/svtplayer-2012.28.swf
2012-07-23 14:39:18,499 (a100) : DEBUG (networking:151) - Fetching ‘http://www.svtplay.se/video/200568/23-7-21-23’ from the HTTP cache
2012-07-23 14:39:18,619 (a100) : DEBUG (networking:151) - Fetching ‘http://www.svtplay.se/video/200568?output=json’ from the HTTP cache
2012-07-23 14:39:18,677 (a100) : INFO (logkit:16) - rtmp://fl11.c91005.cdn.qbrick.com/91005/definst/wp3/1281906/REGIONALA_NYHET-031A-gavl-mp4-b-v1-a5010e38f3996760.mp4
2012-07-23 14:39:18,678 (a100) : CRITICAL (core:541) - Exception when calling function ‘PlayVideo’ (most recent call last):
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\code\sandbox.py”, line 283, in call_named_function
result = f(*args, **kwargs)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\runtime.py”, line 66, in call
return self._f(*args, **kwargs)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.svtplay\URL\SVTPlay\ServiceCode.pys”, line 87, in PlayVideo
return IndirectResponse(VideoClipObject, key = RTMPVideoURL(url=rtmpurl, swf_url=playerurl, live=live))
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\objectkit.py”, line 585, in _rtmp_video_url
unsupported(swf_url, ‘swf_url’)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\objectkit.py”, line 583, in unsupported
raise Framework.exceptions.FrameworkException(“The ‘%s’ argument is only supported when real RTMP playback is enabled.” % name)
FrameworkException: The ‘swf_url’ argument is only supported when real RTMP playback is enabled.
2012-07-23 14:39:18,680 (a100) : CRITICAL (core:541) - Exception (most recent call last):
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\runtime.py”, line 736, in handle_request
result = f(**d)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\handlers\services.py”, line 139, in call_service_function
result = self._core.services._call_named_function_in_service(f_name, service, f_args, f_kwargs)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\services.py”, line 570, in _call_named_function_in_service
return self._call_named_function_in_sandbox(service.sandbox, fname, None, f_args, f_kwargs, allow_deferred, raise_exceptions)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\services.py”, line 560, in _call_named_function_in_sandbox
result = sandbox.call_named_function(fname, allow_deferred=allow_deferred, raise_exceptions=raise_exceptions, args=f_args, kwargs=f_kwargs, mod_name=mod_name)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\code\sandbox.py”, line 283, in call_named_function
result = f(*args, **kwargs)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\components\runtime.py”, line 66, in call
return self._f(*args, **kwargs)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Services.bundle\Contents\Service Sets\com.plexapp.plugins.svtplay\URL\SVTPlay\ServiceCode.pys”, line 87, in PlayVideo
return IndirectResponse(VideoClipObject, key = RTMPVideoURL(url=rtmpurl, swf_url=playerurl, live=live))
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\objectkit.py”, line 585, in _rtmp_video_url
unsupported(swf_url, ‘swf_url’)
File “C:\Users\Westberg\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins\Framework.bundle\Contents\Resources\Versions\2\Python\Framework\api\objectkit.py”, line 583, in unsupported
raise Framework.exceptions.FrameworkException(“The ‘%s’ argument is only supported when real RTMP playback is enabled.” % name)
FrameworkException: The ‘swf_url’ argument is only supported when real RTMP playback is enabled.
2012-07-23 14:39:18,684 (a100) : DEBUG (runtime:811) - Response: [500] 2766 bytes