Som jätteny användare av Plex laddade jag hem min första plug-in igår - SVT Play.
Dock händer ingenting när jag valt ett program att titta på - förutom att skärmen blir helt svart.
Har en liten misstanke att det kan vara okompatibla versioner av Plex <-> SVT Play pluginen.
Jag kör Plex 7.15 (läste någostans att 8:an var instabil, och eftersom jag är helt ny Mac-användare ville jag ha en så buggfri version som möjligt - kommentera gärna detta). Jag såg att den senaste SVT Play versionen kräver Plex 8.2. Är App Store smart nog att installerar en plug-in version som funkar med Plex-versionen man kör, eller installerar den alltid den senaste?
Samma symptom för Viasat Play.
Hej och välkommen till forumet,
Vad skoj att du vill köra vår plugin SVT Play, men inte lika roligt att höra att du har problem.
Det är dock så att du slagit huvudet på spiken. SVT Play 1.1 kräver Plex 0.8.2 tyvärr. Anledningen till det är att några av de efterlängtade funktionerna som vi la till i version 1.1 krävde några buggfixar som utvecklarna av Plex gjorde till just version 0.8.2.
Vi har dock kodat mot ett Subversion-repository, vilket innebär att jag har kvar gamla versioner. Ingen aning om de funkar bra nuförtiden, men du kan få prova om du vill. Ska se om jag kan hitta någon vettig version i gömmorna.
IGNORERA DETTA INLÄGG, SE INLÄGGET UNDER ISTÄLLET.
Du kan tanka den härifrån: (Tog bort länken, bättre att du använder den från inlägget under detta).
Se till att inte gå in i “App Store” för då kommer pluginen uppdateras till senaste versionen igen och då måste du lägga in den igen =)
Modifierade plisten i denna version av SVT Play 1.0 som jag bifogar här. Denna kommer inte att uppdateras även om du går in i “App Store”. Det är dock väldigt viktigt att du kommer ihåg att den INTE uppdateras NÅGON gång i framtiden. När du om någon vecka kommer börja använda 0.8.3 vilket jag gissar du kommer göra, ja då kommer inte SVT Play att uppdateras. Så då måste du manuellt in och ta bort denna bundle som du nu kommer lägga dit.
Jag har då inge problem med 0.8-serien. Funkar utmärkt här
Jeg må si meg enig med tassitassi, 0.8-serien er stabil og fin. Du kan trygt oppgradere til siste versjon av Plex, og få sister versjon av plugin’en direkte i app store.
Tackar för feedbacken. Då gör jag nog så att jag provar med 0.8.2 - är ju lite sugen på den utökade Bolibompa-delen av SVT Play
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.