nya problem med plex online och playfunktioner

Efter månader med problemfritt användande så började problemen hopa sig.

Först försvann bilden på svt och tv4 play. Detta fixades med en update på flash, men efter detta funkar inte youtube.

Lycklig över att playfunktionerna funkat tittade jag hela gårdagen på svt och tv4.

Idag funkar ingenting alls. Varken svt, tv4 eller några av de andra apparna. Det enda som funkar är vägarna till mina filmer, där alla filmer funkar som dom ska.

När jag trycker på svt play så händer inget, det klickar till men inget mer.

Plex online funkar ej, så var det även tidigare, då sökte jag och fick rätt på det, men känns som om något är rejält fel med mitt system, eftersom varje ny lösning på ett problem även resulterar i någon form av ras på något annat. Jobbigt då det funkat så fint tidigare:(

Hoppas på lite respons och tips här. Tyvärr är jag inte alls hemma i mac os, då jag endast har den som fundament till plex, och så gott som aldrig använder den till något annat. Testade att flytta plex från “program” till papperskorg, och laddade hem ett nytt, men det verkar inte som om den laddat upp programmet från scratch, alla mina appar finns kvar.

tack på förhand!

Uppdaterar själv…

Jag följde de instruktioner jag fått tidigare kring att ersätta två filer, och då funkar plex online. Efter det uppdaterade jag svt, tv4 etc, men det gick inte. Testade avinstallera dem och installera om dem och ÄNTLIGEN kan lillkillen få se “tomas tåget” innan det är dax för kudden.

Problemet med youtube; could not determine input stream kvarstår dock:(

Har nu stängt av automatisk uppdatering. Får jag bara rätt på youtube så är jag så nöjd med mitt plex som det är. Bara det lirar.

Vet ej vilka filer du ersatt, men du kan inte ta bort bara Plex.app och ladda hem en ny. Funkar tyvärr inte så. Du måste även ta bort de två mapparna som ligger i Application Support (de som heter “Plex Media Server” och “Plex”). Inte förrän då har du börjat om från scratch.

Jag testade just själv med YouTube i Plex 0.9.1.8 som du ladda hem från “Plex Incrementals” här: http://forums.plexapp.com/index.php/forum/71-plexnine-incrementals/

Funkade alldeles utmärkt för mig.

Om det inte fungerar med den versionen, var snäll och ladda upp logg-filen för YouTube hit så ska jag ta en ■■■■ på den. Du hittar den här:

/Users/<dittAnvändarNamnPåMacen>/Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.plugins.youtube.log

Tack än en gång för ditt svar atrus.

Jag har inte gjort ett smack med den, men nu funkar allt! Peppar peppar. Stängt av den automatiska uppdateringen, då jag är nöjd med det som det är nu.

Ska man vara liiiite gnällig, så hade det varit kul att kunna ta bort filmer som inte längre finns, eller som man inte längre vill ha i biblioteket.

Samt få en omslagsbild på alla filer och inte bara vissa.

Sen ta bort enstaka filer i en map (tex sample osv, för att underlätta och minimera knapptryckningarna)

Och om man kan minimera plex när man växlar mellan fönster vore bra. Nu får man växla mellan förnster, gå till plex i dock, högerklicka och minimera.

Nu är jag jäkligt gnällig, och det är egentligen inte gnäll, är som sagt mycket nöjd med hur det funkar i övrigt. Har inte heller satt mig in i problemen, då dom inte ligger så högt på priolistan nu. Kanske finns en enkel lösning på det om man söker lite:)

Du är så välkommen.

Jag tycker oftast det är enklast att sätta Plex i Windowed mode först, sen så kan man minimera eller bara låta den vara eftersom den inte är så mycket i vägen då.

CMD-F är den magiska kombinationen för det =)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.