Play-problem.

Hej!

Jag har en massa problem jag desperat skulle behöva hjälp med.

Hela min familj och jag är trogna PLEX användare men nu är vi

nästan helt PLEX-lösa.

T o m gått så långt att jag lagt bokmärken i Safari att visa Playkanalerna och Headweb…

Sitter där i soffan med tangentbord och mus som en 90-talare…

1. Viasat Play - “201, unable to load stream or clipfile” Kan inte se något i Viasat Play appen.

2. Kanal 5 play - visar endast ett utsnitt av bilden, typ övre högra hörnet. Jag bifogar en bild.

3. Headweb - har gett upp att titta i PLEX då det hackar hela tiden, vilka inställningar jag än verkar göra.

I Safari funkar dock Headweb bra och inget hackande… Vilket tyder på att problemet ligger i PLEX…

4. TV4/TV4Anytime/TV4Play - Saknar en stor del av TV4 Anytime utbudet sedan bytet till TV4play/Premium.

SVT funkar dock perfekt…

Har också dubbelkollat allt både i min Mac Mini och i min MacBook Pro

Jag vill verkligen inte gnälla eller klaga och jag vet att jag gjort inlägg om vissa saker tidigare men jag saknar verkligen

ett fullt fungerande PLEX att använda och skryta för vänner och släkt.

Alla tips mottages med oerhörd tacksamhet.

Vänliga hälsningar

Peter

a

Det där ser ut som ett siteconfig-fel. Bara att hoppas att utvecklaren som gjort pluggen är kvar på forumet.

kanal5 appen fungerar nu igen, testade idag man kan ta den från plexonline, avinstallera den gamal och installera om igen bara fungerar bra sen igen

Superbra. Funkar som en klocka.

MVH

-Peter

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.