Pms 0.9.8.4
Mac mini osx 10.8.4
Alla program jag försöker starta krashar plex och jag får ett Plex avslutades oväntat.
Alla live kanaler verkar funger kanonbra.
Nån ide hur fixa?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Pms 0.9.8.4
Mac mini osx 10.8.4
Alla program jag försöker starta krashar plex och jag får ett Plex avslutades oväntat.
Alla live kanaler verkar funger kanonbra.
Nån ide hur fixa?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Jag märkte detta själv igår och rapporterade lite halvhjärtat in det. Hoppades innerligt att det bara var min dator, men givetvis var så inte fallet :P
Jag skall se om jag kan ta tag i det. Problemet är dock att jag inte kan göra nåt i själva Plexclienten.
Cheerio
Jag har startat en bugrapportstråd för Plex native client här:
http://forums.plexapp.com/index.php/topic/79690-client-crash-when-viewing-svtplay-programs/
Om ni upplever detta problem så fyll gärna i med information och dyl här. Allt som kan rapporteras in hjälper.
Funkar det i PHT? Vi uppdaterar inte den gamla klienten mer.
Funkar det i PHT? Vi uppdaterar inte den gamla klienten mer.
Ingen koll :/ Är inte PHT PlexPass exklusivt?
Just nu, men inte så länge till.
Jag har samma problem, och så länge det här inte funkar så är Plex ett "no go" hemma (det får bli XBMC så länge). Därför undrar jag naturligtvis
a ) huruvid det fungerar med PHT, och
b ) när PHT släpps fri för icke Plex Pass medlemmar.
Nu har jag prenumererat på PlexPass och laddat hem PHT. Tyvärr funkar svtplay inte där heller! So much for that purchase :(
Nu har jag prenumererat på PlexPass och laddat hem PHT. Tyvärr funkar svtplay inte där heller! So much for that purchase :(
Vilket/vilka program försökte du starta?
Givetvis så har SVT ändrat lite mer(nu när de ändå är igång ;)). Håll ut en stund till, Coil har lagt in en uppdatering som kommer fixa detta problem.
Värt att notera är att vi som jobbar med SVTPlay, TV4Play och alla andra Play-kanaler inte har nåt betalt från Plex öht. Vi gör vårt bästa för att hålla dem igång. Men det är inte alltid så lätt att hinna med när sidor ändras.
Ovanpå det så är det problem med att det tar tid för våra ändringar att komma ut till användare som inte kör direkt från reposarna.
Hur som helst, med PHT så funkar SVTPlay för mig i alla fall. Det innebär ändringar i både SVTPlay koden och Services.bundle koden. Allt är dock mergat till Plex officiella kod. Så det borde trilla igång.
Värt att notera är att vi som jobbar med SVTPlay, TV4Play och alla andra Play-kanaler inte har nåt betalt från Plex öht. Vi gör vårt bästa för att hålla dem igång. Men det är inte alltid så lätt att hinna med när sidor ändras.
Ovanpå det så är det problem med att det tar tid för våra ändringar att komma ut till användare som inte kör direkt från reposarna.
Hur som helst, med PHT så funkar SVTPlay för mig i alla fall. Det innebär ändringar i både SVTPlay koden och Services.bundle koden. Allt är dock mergat till Plex officiella kod. Så det borde trilla igång.
Så är det, och låt mig återigen nämna att jag tycker att personer som dig själv (och meo m.fl.) är en av anledningarna varför jag efter 5 år fortfarande älskar detta mer än något annat media-server-projekt som finns. SVT (och de andra kanalerna) gör det inte enkelt för er, men ni fortsätter att kämpa på. Det ska ni ha så jävla mycket respekt för.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.