Ondertiteling ophalen van opensubtitles

Ik gebruikte eigenlijk al heel lang XBMC om videos te kijken. Nu heb ik een Chromecast gekocht om eens te proberen en ben ik met Plex aan de gang gegaan. Ik vind het wel fijn dat ik op het ene apparaat een deel van een film kan kijken en dan gewoon op een ander verder kan gaan waar ik gebleven was. Maar met een ding heb ik wel een probleem.

Ik had voor al mijn films en tv-programma's een pc neergezet die ik met XBMC, de mede8er en de WD TVLive kon benaderen om media af te spelen. Dat gebeurt via smb, en de grap was dat als ik in XBMC een ondertitel nodig had, dan keek deze bij opensubtitles.org wat er allemaal te vinden was. Ik kon dan gewoon selecteren wat ik wilde en het benodigde bestand werd opgehaald en vervolgens in de map gezet bij het bestand.

Als ik dan vanaf een andere player wilde kijken, dan vond deze ook het bijbehorende srt-bestand en had ik dus meteen de goede subtitle. Nu yheb ik plex en ik mis de controle. Soms komt er een ondertiteling binnen, maar vaak komt er gewoon ook niks en vaak in het engels, terwijl XBMC gewoon een nederlandse kan vinden. Is er een bepaalde manier waarop ik daar invloed op kan uitoefenen? Volgens mij staat alles goed ingesteld, ook de voorkeurstalen.

Nu moet ik elke film openen met XBMC en de sub ophalen en dan kan ik pas op mijn andere apparaten de goede ondertiteling vinden.

Ik heb dit ook nog noet betrouwbaar aan de praat. *gaat eens even meekijken

Sent from my iPhone using Tapatalk

Daat moet je plex ook niet voor gebruiken. Voor films kan couchpotato die binnen halen of Subliminal en voor series gebruiken een hoop mensen auto-sub: https://code.google.com/p/autosub-bootstrapbill/ Dat zijn programmas die je op een server ofzo draait en die automatisch subs gaan downloaden voor je.

OK, dank je. Ik ga daar eens naar kijken.

Ok, werkt ook. Dank.

Toch hoor ik dit meer terwijl ik echt geen enkel probleem heb met automatisch subs ophalen van opensubtitles. Een enkele keer met nieuwe afleveringen van series is er nog niks NL's te vinden, maar dan krijg ik automatisch als backup de engelse subs. Een enkele keer moet ik handmatig de subs van opensubtitles opzoeken. Ik neem aan dat wel je instellingen van je opensubtitles agent hebt ingesteld?

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.