[OpenSubtitles Plugin] Krijgt er iemand uberhaupt NL subs?

Heb het script voor opensubtitles draaien, maar krijg enkel Engelse subs terug… Als ik even op de site zelf kijk (opensubtitles.org) vind ik voor betreffende film/serie wel NL subs… heeft iemand dit probleem ook?

geen probleem hier.

Vreemd... Heb de languages.xml even bekeken van opensubtitles, maar staat toch echt als 1st language ingesteld op Dutch. Zie echt alleen maar Engels. Wat heb jij gedaan om te configureren? Gewoon 1x script starten, instellen, klaar?

ik heb Dutch als tweede taal ingesteld, maar dat moet niet uitmaken lijkt me.

zo ziet de languages.xml van mij er uit:

<?xml version="1.0" ?><language><card id="main"><language1>English</language1><language2>Dutch</language2><lang_set>1</lang_set><folder>Default_folder</folder><service>OpenSubtitles</service></card></language>

ik heb inderdaad ook het script in plexaeon opgestart en het zo geconfigureerd.

Ok, ik zal thuis even checken of er verschil in de xml zit.. thanks.

Even andere vraag over iets anders: heb jij je menutaal in het nederlands ingesteld? Zoja, krijg je ook overlappende tekst bij de movie-info?

ik heb alles in het engels ingesteld. vond ik makkelijker als ik wat wilde opzoeken en niet eerst de verschillende termen hoefde te vertalen.

als je overlap problemen hebt (ik denk in plexaeon?) kun je er het beste een screenshot van maken en een topic aanmaken in het aeon skinforum. Maverick (de maker van de plex variant) kan je denk ik daar het beste bij helpen.

er is een nieuwe thread in de general user help van iemand met exact hetzelfde probleem als jij. misschien beter om je daar ook te melden, dat lezen een suk meer mensen dan dit nederlandse subforum. :wink:

Ik heb 2 x dutch ingesteld en krijg ook alleen engelse subs. Ik heb het script zelfs al een keer weg gegooid maar hij blijft gek doen.

Hier hetzelfde probleem ... gelukkig kan ik me nog met Engelse ondertitels behelpen.

Nee ook ik krijg geen NL ondertiteling te zien.

Heeft iemand zijn xml al vergeleken met die van nerpissad?

heb jij het ondertussen wel werkend gekregen?

Heb ook een beetje zitten stoeien met dit script onder de PlexAlaska skin. Wat me daarbij is opgevallen is dat ik het script op verschillende plaatsen tegenkwam. Uiteindelijk goed (in het Nederlands) aan de praat gekregen door de xml in de Plex.app content aan te passen. Misschien helpt dit?

Ik heb de XML ook aangepast in de content van de app. Als ik straks beneden ben zal ik het eens proberen.

GEVONDEN: Als je PlexAeon gebruikt moet je de languages.xml aanpassen in je application support directory. Hierin staat je skin. In mijn geval dus PlexAeon. Die heeft een eigen scripts directory waarin je de languages.xml moet aanpassen.

Grapje van Maverick denk ik :slight_smile:

Ik heb net dit draadje doorgelezen, maar ik snap er niets van.

Heb nu Plex draaien, met de PLxAeon skin. Krijg wel ondertitels maar enkel Engelse… Heb ook nergens de vraag gehad welek ondertitel-taal ik als voorkeur had…

Wat doe ik nou fout?

Ik heb een script gedownload na search via Google. Deze geeft echter op de iMac een compleet andere lay-out dan de versie die ik had op de Mac Mini. Daar staat er rechts keurig een knop voor de subtitles (die ronde met de lijntjes erin) Waar kan ik de juiste en laatste versie het beste downloaden?

misschien heb je hier

http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=7767

of hier

http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/10107-plex-skin-installer-script/page__p__59573&#entry59573

wat aan?

Hopelijk is er nog iemand die wat weet op mijn vraag hierboven? Zou echt heel fijn zijn!

had je ook al de xml aangepast?

Nou, daar liep ik dus een beetje op vast… :unsure:

Hoe doet een mens dat? Waar staat dat bestand precies?

Dit is wat ik nu heb

http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding10.png

Waar moet ik dan de xml aanpassen?

dit moet er in de xml komen te staan:

<?xml version="1.0" ?><language><card id="main"><language1>Dutch</language1><language2>English</language2><lang_set>1</lang_set><folder>Default_folder</folder><service>OpenSubtitles</service></card></language>

en hier is ie te vinden:
/Users/Tim/Library/Application Support/Plex/skin/Plexaeon/extras/OpenSubtitles_OSD/resources/languages.xml

Sweet!

Echt super dit. Het werkt. Heel erg bedankt voor je heldere uitleg.